اهم اخبار

انحصاری در تامین نهاده ها و تولیدات اساسی کشاورزی وجود ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزارت جهاد کشاورزی به خبر منتشر شده از در یکی از خبرگزاری ها از قول یک نماینده واکنش نشان داد وگفت: مقابله با رانت خواری، انحصارزدایی و حذف امضاهای طلایی از افتخارات این وزرات در دولت تدبیر و امید بوده است.

به گزارش ایلنا، در واکنش به خبر منتشر شده از یک نماینده مجلس در یکی از خبرگزاری ها در خصوص همکاری با مافیای واردات تخم مرغ، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن رد این ادعا، انحصارزدایی و حذف امضاهای طلایی در زمینه تامین نهاده ها و جبران کسری برخی تولیدات اساسی کشاورزی را از افتخارات این وزرات در دولت تدبیر و امید عنوان کرد. متن این توضیحات به شرح زیر است:

همان گونه که مکررا اعلام شده، در راستای مقابله با انحصارگرایی و برخورداری افراد و یا گروه ها از هرگونه رانت، شفاف سازی و حذف امضاهای طلایی از افتخارات وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید بوده است به طوری که در تامین کسری تولید برخی محصولات اساسی کشاورزی همه افراد حقیقی و حقوقی با رعایت مقررات بهداشتی و شرایط قرنطینه ای بدون مراجعه به این وزارت می توانند نسبت به واردات نهاده ها و کسری تولیدات اساسی مورد نیاز اقدام نمایند.

این گزارش با اشاره به این که سالانه بیش از ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود،تصریح کرده است: ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن تخم مرغ در ایران وجود دارد و علاوه بر تامین نیاز داخلی، بیش از ۵۰ هزارتن از این محصول سالانه به سایر کشورها صادر می شود.

در ادامه این گزارش، با اشاره به شیوع آنفلوانزای پرندگان و معدوم سازی میلیون ها قطعه مرغ تخم گذار از سال گذشته تاکنون برای حفظ سلامت جامعه،آمده است:به منظور تامین نیاز مصرفی مردم و صنایع، مجوز واردات ۱۹ هزارتن واردات تخم مرغ صادر شده و نزدیک به ۱۱۰ تن از این محصول در شبکه های توزیع در حال عرضه است.

این گزارش برخلاف برخی از اظهار نظرها در زمینه وجود مافیای تخم مرغ تاکید می کند: تخم مرغ های وارداتی توسط شرکت های مرتبط با اتحادیه های مرغداران تامین شده و باید از طریق شبکه های تنظیم بازار توزیع شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *