اهم اخبار

بارش‌های اخیر منجر به سرسبزی مزارع گندم شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به بارش برف و باران در اکثر استان ها، وضعیت سبزینگی مزارع مناسب است و نگرانی در این‌خصوص نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عطااله هاشمی گفت: با توجه به بارش های اخیر در اکثر استان ها، مزارع دیم جان گرفتند که با این وجود پیش بینی می شود حداقل تولید گندم همانند سال گذشته باشد.

به گفته او، با استمرار روند بارش ها پیش بینی می شود که تولید گندم به ۱۱ میلیون تن برسد که ۷.۵ تا ۸ میلیون تن خرید تضمینی خواهد شد.

هاشمی می گوید: اگر جلوی تخلفات در بخش واحدهای خبازی گرفته شود، حداکثر گندم‌ مورد نیاز واحدهای خبازی ۸ میلیون تن خواهد بود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم گفت: با توجه به آنکه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم ممکن است تورم در سایر بخش ها را به همراه داشته باشد، اما با احتساب جایزه قیمت خرید به ازای هرکیلو گندم تحویلی کشاورز باید ۱۴ هزارتومان باشد، در غیراین صورت رغبت کشاورزان به تحویل خرید کاهش می یابد.

او با بیان اینکه همچنان پیگیر حذف بند ج تبصره ۸ هستیم، گفت: از رئیس جمهور تقاضا داریم که بند ۸ تبصره ۸ در بودجه سال آینده را حذف کند، در غیراین صورت خودکفایی در بسیاری از محصولات اساسی دچار مشکل می شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *