اهم اخبار

بازار تخم مرغ در شب عید مشکلی ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه مشکلی در بازار تخم مرغ شب عید نداریم، گفت: تاکنون در سه استان گزارش آلودگی به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از مهر؛ ناصر نبی پور با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۱۴۰۰۰ تا ۱۵,۶۰۰ تومان است، گفت: مشکلی در حوزه تولید تخم مرغ وجود ندارد و تشکل‌ها حاضر هستند با دولت قراردادی یکساله منعقد کنند تا به ازای تحویل نهاده به قیمت‌های فعلی، تخم مرغ را کیلویی ۱۴ هزار تومان تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین تخم مرغ شب عید هیچ مشکلی نداریم، افزود: قیمت تخم مرغ معمولاً اواخر اسفندماه کاهش می‌یابد چرا که صنایع شیرینی و شکلات خریدهای خود را در بهمن ماه و اوایل اسفند انجام می‌دهند و در عید نیز مردم تخم مرغ مصرف نمی‌کنند و تقاضا برای آن کاهش می‌یابد.

این فعال بخش خصوصی درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور نیز گفت: براساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور تاکنون حدود یک میلیون قطعه طیور به دلیل آلودگی به این بیماری معدوم شده اند.

نبی پور درباره اینکه آیا مورد از آلودگی به این بیماری در واحدهای صنعتی جز آنچه در خراسان جنوبی رخ داده بود، مشاهده شده است؟، اضافه کرد: علاوه بر خراسان جنوبی یک واحد در ارومیه و یک واحد نیز در گیلان گزارش شده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *