اهم اخبار

بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در درازمدت بیش از بازارهای رقیب است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران گفت: بهترین راه برای هدایت حجم موجود نقدینگی در کشور به سمت تولید و مهمترین روش تامین سرمایه برای واحدهای تولیدی از طریق بازار سهام است و این موضوع نباید فراموش شود که بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در درازمدت بیش از بازارهای رقیب است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ مهدی کریمی تفرشی به تامین سرمایه برای تولید از طریق بازار سهام اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی در اقتصاد کشور و رکود در برخی از صنایع، تامین مالی یا نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: مشکلات مربوط به تحریم و تاثیر آن در بخش تولید، تجارت و مشکلات ارزی باعث شده است نیاز بنگاه‌ها به تزریق نقدینگی بیش از گذشته شود و راهکارهای مختلفی نیز برای تامین مالی آن انجام شود که در همین راستا هدایت پول‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه و تامین مالی شرکت‌های تولیدی می‌تواند در نهایت به رونق اقتصادی و تولیدی کشور منجر شود.

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران با بیان اینکه لازمه حضور شرکت‌ها در بورس وجود شفافیت در فعالیت‌های آنها است، گفت: شرکت‌ها از این طریق و با ورود به بازار سرمایه می‌توانند بخشی از نقدینگی موردنیاز خود را تامین کنند.

به گفته وی، بورس اکنون رقیب جدی برای سیستم بانکی محسوب می‌شود و در صورت عدم استفاده از این بستر متضرر خواهیم شد.

کریمی تفرشی افزود: ورود مردم به بورس به سود سیستم بانکی است، زیرا شرکت‌ها نقدینگی خود را به‌عنوان حساب‌جاری وارد بانک‌ها می‌کنند.

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران گفت: شرکت‌ها می‌توانند درصورتی‌ که تمایل به عرضه سهام خود در بورس نداشتند پروژه‌ای را در بورس عرضه و برای هر فعالیت خود از مشاور و متخصص استفاده کنند؛ بنابراین باید از شرکت‌هایی که قصد ورود به بورس را دارند حمایت مالی، معنوی و مشاوره‌ای انجام شود. 

وی با بیان اینکه اکنون بازار سرمایه به عنوان یک ابزار برتر برای تامین مالی دولت برای فروش دارایی‌ها مطرح است، اظهار داشت: در صورتی که دولت بتواند از این فرصت برای افزایش بهره‌وری و تامین مالی شرکت‌ها استفاده کند، آنگاه روند بازار سرمایه بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بازار سرمایه از چند ماه گذشته وارد مدار نزولی شد و ضرر و زیان‌های سنگینی را به سرمایه‌گذاران این بازار تحمیل کرد.

اقدام‌های سازمان بورس و سران قوا در راستای بهبود وضعیت بازار، گمانه‌زنی‌هایی را در زمینه تاثیر مثبت آنها بر معاملات بورس و بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی ایجاد کرد اما برخلاف پیش‌بینی‌های انجام شده، بازار بدون توجه به تصمیمات مثبت سران قوا و انجام تعهدات بانک مرکزی در زمینه واریز منابع مالی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به روند منفی خود ادامه داد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *