اهم اخبار

باکو خواستار توسعه همکاری با ایران در بخش کشاورزی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان خواستار توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی شد .

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، « الهام قلی اف »در دیدار با محمدمهدی کربلایی مدیر عامل سازمان اتکا در باکو ضمن اشاره به اراده سیاسی سران دو کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان و ایران افزود : این مهم ایجاب می کند که دو کشور همکاری خود را در همه عرصه ها از جمله در بحش کشاورزی گسترش دهند .
قلی اف خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان همواره ارتباط خوبی با ایران داشته و در حال حاضر کار گروه مشترک دو کشور در بخش کشاورزی فعال بوده و نخستین جلسه آن در سال گذشته در باکو برگزار شده است .
معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های بزرگ در بخش کشاورزی برخوردار است گفت : هدف ما توسعه هر چه بیشتر همکاری در این حوزه می باشد .
الهام قلی اف گفت : ما هر گونه آمادگی برای توسعه روابط در بخش کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران را داریم و این دیدارها و مذاکرات می تواند به تقویت روابط کمک کند .
معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان، همچنین اهمیت روابط و همکاری میان نهادهای علمی و تحقیقاتی کشاورزی این کشور و جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت : ما آماده همکاری همه جانبه در بخش کشاورزی هستیم .
وی اتکا را یک سازمان مهم عنوان کرد و گفت : اخذ تجربیات این سازمان از سوی نهادهای دولتی جمهوری آذربایجان فعال در بخش کشاورزی و در حوزه های مرتبط با این بخش از اهمیت خاص برخوردار است .
محمد مهدی کربلایی نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر شرایط بسیار مناسب در روابط ایران و جمهوری آذربایجان حاکم است ، گفت : ار اده دو کشور آن است که روابط را توسعه و مستحکم تر کنند .
وی افزود :سازمان اتکا می تواند عاملی برای توسعه روابط دو کشور باشد .
مدیرعامل اتکا ، گزارشی در باره فعالیت این سازمان ارایه کرد و گفت : در حوزه کشاوزی ، دامداری ، فروش محصولات کشاورزی می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم .
وی در خصوص گسترش همکاری میان سازمان اتکا و بخش کشاورزی جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد و گفت : در راستای سازماندهی مشترک صادرات و واردات کشاورزی و انجام تحقیقات علمی در این حوزه می توانیم به نتیجه خوبی برسیم .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *