اهم اخبار

با افزوده شدن ۵ دستورالعمل؛ صادرات محصولات دانش بنیان تسهیل می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ا

حسن قاسمی، مدیر کریدور صادرات محصولات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دفتر توسعه‌ کسب و کار بین‌المللی یکی از زیرمجموعه‌های معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری است و در چارچوب اهداف و وظایفی در راستای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه این کریدور می تواند نقش موثری در تحقق اقتصاد دانش بنیان داشته باشد، گفت: خدمات قابل ارائه از طریق کریدور صادرات و میزان حمایت‌های اختصاص یافته توسط معاونت به شرکت‌ها در قالب دستورالعمل‌هایی آمده است.

 مدیر کریدور صادرات محصولات دانش بنیان با اشاره به وظایف و دستور العمل های کریدور صادراتی اظهار کرد: دستورالعمل حمایت از خدمات پیشخوان مشاوره صادرات، دستورالعمل حمایت از تهیه اقلام تبلیغاتی، دستورالعمل حمایت از طراحی و ایجاد وب‌سایت شرکت‌ها، دستورالعمل حمایت از حضور شرکت ها در نمایشگاه‌های خارجی از جمله برنامه‌های حمایتی کریدور صادرات محسوب می شوند.

وی افزود: همچنین دستورالعمل حمایت از اخذ گواهینامه ها و مجوزهای بین المللی مورد نیاز شرکتها، دستورالعمل حمایت از تهیه گزارشات تحقیقات بازار و بازاریابی بین المللی، دستورالعمل حمایت از آموزش های بازرگانی و صادرات شرکتها، دستورالعمل حمایت از طراحی صنعتی و بسته‌بندی صادراتی محصولات دانش بنیان، دستورالعمل حمایت از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری از دیگر وظایف کریدور صادراتی به شمار می روند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ دستورالعمل دیگر به وظایف کریدور صادراتی برای صادارت هر چه بیشتر کالاهای دانش بنیان و تحقق اقتصاد دانش بنیان اضافه شده است، گفت: دستورالعمل حمایت از ارزیابی آمادگی صادراتی، حمایت از تدوین طرح صادراتی، حمایت از خرید نمونه اولیه (کالاهای سرمایه‌ای) جهت نمایش در Showroom، دستورالعمل حمایت از واسطه‌های صادراتی و دستورالعمل حمایت از جذب نیروی انسانی بازرگانی و صادرات اخیرا به دستور العمل های کریدور صادراتی افزوده شده است.

قاسمی عنوان کرد: این دستورالعمل ها بر مبنای عملکرد یک ساله کریدور و با توجه به بازخوردهای دریافت شده از سوی شرکت ها تدوین و به معاونت علمی و فناوری پیشنهاد شد و مورد تایید معاونت بین الملل و تبادل فناوری قرار گرفت.

به گفته مدیر کریدور صادرات محصولات دانش بنیان، همچنین از این پس، کریدور صادراتی خدمات خود را با توجه به نیاز به ارزیابی شرکت ها و ارائه خدمات توانمندسازی به شرکت ها بر مبنای بلوغ صادراتی آنها اقدام می کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *