اهم اخبار

بدعهدی تجار در تحویل نهاده‌های دامی/می‌خواهند بازار را متشنج کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه برخی از واردکنندگان بزرگ نهاده های دامی در تحویل این محصولات بدعهدی می کنند، گفت: دستگاه های نظارتی باید به این مساله رسیدگی کنند.

 

 

سید احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در واردات و تأمین نهاده‌های دامی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، گفت: بار در انبارها رسوب کرده و فراوان است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد نهاده‌های وارداتی (جو، ذرت و سویا) سهم دام سنگین است، افزود: متأسفانه برخی واردکنندگان از دی‌ماه پارسال، پول تولید کننده را گرفته‌اند و هنوز باری را که باید تحویل آنها بدهند به طور کامل تحویل نداده‌اند، ۵۰ درصد بار تحویل شده و ۵۰ درصد آن همچنان مانده است.

مقدسی با بیان اینکه در گذشته آنها بهانه‌های مختلفی برای امتناع از عدم بارگیری محصول مطرح می‌کردند، گفت: درحال حاضر نبود ماشین را بهانه می‌کنند و می‌گویند که ماشین برای بارگیری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این اقدامات برای نگه داشتن بار، متشنج کردن بازار و گران کردن کالا است.

مقدسی درباره اینکه معاون وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه اظهارکرده توزیع نهاده‌ها در اختیار دولت است و واردکننده نمی‌تواند در آن اختلالی ایجاد کند، گفت: ایشان درست می‌گوید، دولت توزیع را در اختیار گرفته است، ما پول واریز می‌کنیم و به ما حواله دریافت می‌دهند اما وقتی به تجار برای بارگیری مراجعه می‌کنیم آنها به بهانه‌های مختلف از این کار سرباز می‌زنند.

وی تاکید کرد: دولت و دستگاه‌های نظارتی باید به این مساله ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند.

وی ادامه داد: چطور وقتی که نهاده را با قیمت گران می‌خریم، شب بار می‌زنند و صبح در دامداری خالی می‌شود اما وقتی با نرخ دولتی خریداری می‌کنیم دچار چنین مشکلاتی می‌شویم؟

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *