اهم اخبار

برداشت گندم در کشور ادامه دارد

بدون دیدگاه

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم از مزارع گفت: تا کنون ۱۲۰ تن گندم از گندم‌زارهای استان تهران برداشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، محمودرضا آجودانی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز برداشت گندم از امروز بیان کرد: مراکز خرید آماده دریافت گندم تولیدی گندم‌کاران هستند و برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه فصل برداشت و خرید گندم و دانه‌های روغنی استان تهران از اوایل خرداد ماه آغاز و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد، افزود: این عملیات با استفاده از چندین دستگاه کمباین از شهرستان‌های جنوب شرق استان از امروز آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

آجودانی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱ مرکز اعم از مراکز خرید دولتی، سیلوی تهران و سیلوهای شهرستان‌های مجاور آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ‌گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی سطح کشت گندم استان تهران را بیش از ۴۷ هزار تن اعلام کرد و افزود: بیشترین سطح گندم استان تهران مربوط به شهرستان‌های ری و ورامین است.

آجودانی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی مطلوب، بارش مناسب، رعایت مسائل ترویجی، مبارزه به موقع با علف‌های هرز و سن غلات پیش‌بینی می‌شود میزان عملکرد برداشت گندم در سطح امسال افزایش قابل قبولی داشته باشد.

گفتنی است بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، قیمت قیمت نهایی یک کیلو گرم گندم نان ۱۷ هزار و۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان مصوب و ابلاغ شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *