اهم اخبار

‌تاجیکستان به تراکتورهای ایرانی علاقه‌مند است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر کشاورزی تاجیکستان اعلام کرد که این کشور به تراکتورهای ایرانی علاقه‌مند است و خواستار واردات بیشتر این نوع ماشین کشاورزی شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از آسیاپلاس این موضوع در دیدار «قربان حکیم زاده» وزیر کشاورزی تاجیکستان و محمدتقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. طرفین در مورد برنامه های بیشتر برای توسعه همکاری ها در بخش کشاورزی گفت و گو کردند.

به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت کشاورزی تاجیکستان، در این نشست مصطفی وحیدزاده مدیرعامل شرکت تولید تراکتور ایران و نمایندگان تاجیکگرولیزینگ نیز حضور داشتند.

تاجیکستان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، تعدادی تراکتور در مدل های مختلف و و همچنین مقدار زیادی دیگر تجهیزات کشاورزی از ایران وارد کرده است.

در این گزارش آمده است در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۳۰ تن خوراک ماهی از ایران به تاجیکستان وارد شده است. برای ۳ ماه اول سال ۲۰۲۲ نیز ۴۷۰ تراکتور و ۱۰۰ گاوآهن به تاجکستان تحویل داده شد.

در گزارش آسیاپلاس آمده است: امروزه تراکتورهای ایرانی به ۳۰ کشور جهان از جمله کشورهای آسیای میانه صادر می شود. از جمله مزیت های تراکتورهای تولید شده در ایران مقرون به صرفه بودن آنهاست که از نظر صادرات این محصولات بسیار حائز اهمیت به نظر می رسد.

تراکتورهای ایرانی عمدتاً برای استفاده در باغ ها طراحی شده اند و چنین تجهیزاتی نسبت به سایر مدل های تراکتور سبک تقاضای بیشتری دارند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: آسیاپلاس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *