اهم اخبار

تامین تنها ۱۰ درصد از اقلام مورد نیاز دامداران با ارز ۴۲۰۰ تومانی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم دامی گفت: کمتر از ۱۰ درصد اقلام مورد نیاز دامداران با ارز ۴۲۰۰ تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد ناجی زواره عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم دامی در پاسخ به این سوال که آیا با قیمت گذاری دستوری مشکلات دامداران حل خواهد شد؟، اظهار کرد: قیمت شیر بالای ۷ هزار تومان است. قیمت جو نیز بالای ۲۷۰ هزار دلار برای هر تن است. اساس قیمت گذاری شیر بر پایه قیمت جو است. یعنی اگر قیمت جو در بازار ۶ هزار و ۷۰۰ تومان است، قیمت شیر نیز باید به همان میزان باشد.

او ادامه داد: در پایان فروردین امسال این را مطرح کردیم که تمام امور دامداران به خودشان واگذار شود؛ بنابراین ما به هیچ عنوان به تنظیم بازار نیازی نداریم. ارز ۴۲۰۰ تومانی در کجا مشهود است؟ اگر ارز ۴۲۰۰ تومان است، شیر نیز باید ۳ هزار تومان و کمتر از آن باشد. پس اگر قیمت شیر ۶ تا ۷ هزار تومان است، یقینا ارز نیز آزاد است.

ناجی در ادامه تصریح کرد: کمتر از ۱۰ درصد اقلام مورد نیاز دامداران با ارز ۴۲۰۰ تامین می‌شود و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد آن از بازار آزاد تامین می‌شود.

ناجی در پایان با اشاره به درخواست خود از دولت جدید برای حل این مشکلات بیان کرد: خواسته ما این است که ماده ۶ قانون بهره وری مصوب ۱۱ سال پیش اجرا شود. طبق این ماده دولت موظف است امکانات لازم را برای بخش خصوصی فراهم کند تا خودش تمام فرآیند را اعم از تولید، بسته بندی، بازاریابی و فروش انجام دهد. اما ما همه آن‌ها را به تشکل‌ها سپرده‌ایم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *