اهم اخبار

تامین غذا، از مصادیق بارز استقلال است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: استقلال ابعاد مختلفی از جمله سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و شعار استقلال بدون تامین غذایی در استقلال اقتصادی بی‌معنی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید مجتبی خیام‌نکویی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: تقویت و توسعه تحقیقات و آموزش کشاورزی یکی از شعارهای استقلال است.

وی با بیان اینکه مهمترین رسالت ما در حوزه امنیت غذایی رسیدن به امنیت غذایی پایدار است، یادآور شد: باید در برخی از زمینه‌ها به خوداتکایی و خودکفایی دست بیابیم که زمینه استقلال اقتصادی است.

به گفته خیام نکویی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حال حاضر ۲۰ موسسه ملی، ۳۵ مرکز تحقیقات استانی و ۳۱۴ ایستگاه تحقیقاتی در حال فعالیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد تحقیقات کاربردی و انتقال یافته‌ها به پهنه، رسالت خود را ایفا می‌کنیم، یادآور شد: فعالیت در بخش تحقیقات بدون انتقال به بهره‌برداران بی‌ثمر خواهد بود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: شبکه ملی برکت زیرساختی است برای انتقال داده‌ها به کشاورزان که محققان با حضور در این شبکه انتقال تجربیات به بهره‌برداران را رقم می‌زنند.

وی افزود: امروزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات فرصت خوبی را برای آخرین یافته‌های تحقیقاتی در عرصه کشاورزی به صورت برخط فراهم کرده است.

خیام نکویی با بیان اینکه خوشبختانه با شرایطی که امروز مهیا شده زمینه انتقال یافته‌ها به بخش کشاورزی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی فراهم شده است، یادآور شد: بنا است تا در اسرع وقت ۳۰۰ الی ۴۰۰ یافته به شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی انتقال داده شود تا با واسطه بودن آنها با کشاورزان، افزایش دستاوردهای تولید در بعد کمی و کیفی را شاهد باشیم.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *