اهم اخبار

تاکید معاون استاندار تهران بر توقف صادرات تخم مرغ/ لزوم اصلاح قیمت نان و حذف چند قیمتی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: وزارت صمت در روزهای اخیر اجازه صادرات تخم مرغ را صادر کرده، وقتی اجازه صادرات داده می‌شود افزایش قیمت اتفاق می‌افتد و وزارت صنعت باید در مورد این تصمیم تجدید نظر کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، حشمت الله عسگری در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران با بیان اینکه نظارت بر بازار به طور مرتب انجام می‌شود گفت: در مورد مرغ و نان مقرر شد اکیپ های نظارتی تقویت شود.

وی افزود: توزیع کنندگان مرغ به بهانه افزایش هزینه حمل قصد افزایش قیمت داشتند؛ هر چند سهم این هزینه در قیمت تمام شده زیاد نیست اما مقرر شد این موضوع در دستور کار رسیدگی ستاد ساماندهی مرغ کشور قرار گیرد ولی تا آن زمان هیچ کدام از واحدهای عرضه مرغ حق افزایش قیمت ندارند و دستور داده شد با متخلفین برخورد شود.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم هرچه سریعتر بازار قیمت دستوری باید حذف شود؛ چراکه تجارب ما در طول چهار دهه اخیر در موضوع قیمت‌گذاری دستوری ناکام مانده و یکی از کارهایی که در اسرع وقت باید انجام شود، اصلاح نظام چندگانه قیمت است و باید به یک قیمت برسیم.

به گفته معاون استاندار تهران، اکنون ۴ قیمت برای آرد در بازار وجود دارد و چندگانگی قیمت سبب شده تا آرد از شبکه رسمی خارج شود؛ از اینرو در شبکه تامین آرد با مشکل مواجه هستیم و اصلاح قیمت نان و حذف چند قیمتی باید در دستور کار شورای آرد و نان کشور قرار گیرد.

وی تاکید کرد: وزارت صمت در روزهای اخیر اجازه صادرات تخم مرغ را صادر کرده و از آنجا که قیمت تخم مرغ بر اساس قیمت مصوب است وقتی اجازه صادرات داده می‌شود افزایش قیمت اتفاق می‌افتد و وزارت صنعت باید در مورد این تصمیم تجدید نظر کند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *