اهم اخبار

تا بازار داخل به ثبات نرسد صادرات دام زنده ممنوع است/ مخالف قطعه‌بندی گوشت نیستیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید تا بازار داخل به ثبات نرسد، صادرات دام زنده ممنوع است. این یعنی تا تضمین تامین گوشت داخل انجام نشود و تعیین تکلیف برای آمار تولید دام در استان‌ها به درستی صورت نگیرد، مازاد دام هیچ دامداری صادر نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهادکشاورزی؛ سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه باید به صورت هفتگی ۵۰ هزار تن گوشت برای بازار داخل تامین شود و مازاد آن قابلیت صادراتی دارد، گفت: صادرات مطلقا ممنوع نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما با قطعه‌بندی مخالف نیستیم بلکه با روش آن مخالفیم، کشتارگاه باید تنها پنج درصد تولید خود را به قطعه‌بندی کند نه اینکه بخش اعظم آن به قطعه‌بندی اختصاص یابد.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی افزود: دولت باید به عنوان حامی مردم ورود کند و نگذارد برخی سوداگر بازار را به آشوب بکشند، از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم اما از خطای آن حمایت نمی‌کنیم.

براساس اعلام وزارت جهادکشاورزی وی تصریح کرد: تا بازار داخل به ثبات نرسد صادرات دام زنده ممنوع است، خریدار مازاد دام زنده شرکت پشتیبانی امور دام و معاونت بازرگانی است. همچنین تا تضمین تامین گوشت داخل انجام نشود و تا تعیین و تکلیف برای آمار تولید دام در استان‌ها به درستی صورت نگیرد، مازاد دام هیچ دامداری صادر نخواهد شد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *