اهم اخبار

تبلیغات در مورد تیلاپیای ایرانی منفی و نادرست است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این که برخلاف تبلیغات منفی و تصور عموم ارزش غذایی و کیفیت ماهی تیلاپیا ایرانی از نوع وارداتی بسیار بالاتر است، اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون تنها ۷۷۰ تن کپور ماهیان از واحدهای پرورشی استان کویری یزد برداشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ سید اسماعیل یزدانی در خصوص میزان صید ماهی در واحدهای پرورشی استان، اظهار کرد: استان دارای ۲۲۵ واحد پروش آبزیان است که در سال جاری حدود ۷۷۰ تن ماهی گرمابی از نوع ماهی کپور برداشت و تاکنون نیز حدود ۵۵ هزار بچه ماهی سرد آبی از نوع  قزل‌آلا رهاسازی شده که این اقدام همچنان ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به فصل برداشت و فروش ماهی تیلاپیا در رابطه با میزان تولید این ماهی در سال گذشته، گفت: استان پارسال ۲۸۵ تن ماهی تیلاپیا تولید و به بازارها عرضه کرد.

یزدانی تصریح کرد: ماهی تیلاپیا ایرانی برخلاف تصور عموم و تبلیغات منفی انجام شده، از ارزش غذایی خوبی برخوردار است و به لحاظ کیفیت از نوع چینی آن بسیار بهتر است.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان سرانه مصرف ماهی در استان را ۹ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: در حال حاضر استان در زمینه پرورش ماهی از حدود ۴۵۰ عدد استخر دومنظوره برخوردار است.

یزدانی در خصوص تولید ماهی خاویار در استان یزد نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو واحد فعال تولید خاویار در استان وجود دارد که در سال گذشته حدود ۲۵ تن گوشت ماهی خاویار را به بازار عرضه کردند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *