اهم اخبار

تب و تاب قیمت زعفران فروکش کرد؛ حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۱۰ میلیون تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو شورای ملی زعفران گفت: طی روز‌های اخیر قیمت زعفران با نوساناتی در بازار روبرو شد که اکنون التهابات فروکش کرده است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه نوسانات بازار زعفران تا حدودی فروکش کرده است، اظهار کرد: طی روز‌های اخیر با اظهار نظرهای غیر کارشناسی  به صورت تصنعی تب و تابی در بازار زعفران بوجود آمد و بعد از آن، التهاب قیمت تا حدودی فروکش کرد.

وی حداقل قیمت کنونی هر کیلو زعفران را ۶ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۹ تا ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بر این اساس قیمت منطقی هر مثقال زعفران ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

حسینی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین زعفران وجود ندارد، بیان کرد: با وجود نیمه تعطیلی بازار‌های صادراتی و تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد به نظر می‌رسد انتظار ما در صادرات زعفران محقق نشود.

این مقام مسئول درباره آینده بازار زعفران بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که جهش خاصی در صادرات یا قیمت رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از صادرات زعفران در دسترس نیست، بیان کرد: در حال حاضر صادرات زعفران به کندی در حال انجام است و با وجود نیمه تعطیلی بازار‌های هدف بعید است که اتفاق خاصی در صادرات رخ بدهد.

عضو شورای ملی زعفران در پایان درباره آخرین وضعیت تولید طلای سرخ تصریح کرد: با توجه به بارش‌های مناسب در ماه‌های اخیر و افزایش سطح زیر کشت پیش بینی می‌شود که تولید زعفران از ۴۰۰ تن میزان مشابه سال قبل فزونی یابد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *