اهم اخبار

۳.۵ میلیون تن گندم خرید تضمینی شد/ کیفیت گندم‌ افزایش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

خرید تضمینی گندم در کشور در اول تیرماه به بیش از ۳.۵ میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته در همین زمان رشد ۴ درصدی دارد. بر اساس نتایج آنالیز گندم‌های خریداری شده‌ی امسال، کیفیت برای پخت نان خوب است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید محمد تقی طباطبایی مدیر روابط عمومی گفت: خرید تضمینی گندم در کشور تا اول تیرماه به ۳ میلیون و ۵۲۹ هزار تن رسیده است که در مقایسه با سال پیش در این زمان رشد ۴ درصدی داشته‌ایم. 
سید محمد تقی طباطبایی ارزش گندم‌های خریداری شده را بیش از ۸۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گلستان ۶۷۰ هزار تن، فارس ۴۲۹ هزار تن و ایلام با ۲۰۳ هزار تن پیشتازخرید گندم در کشور هستند. 

طباطبایی از خرید تضمینی ۲۲۰ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز در ۲۵ استان خبر داد که ارزش آن ۹۸۰۳ میلیارد ریال است. 

وی در خصوص کیفیت گندم‌های خریداری شده نیز گفت: براساس گزارش مرکز پژوهشهای غلات از تعداد ۶۲۱۶ نمونه گندم آزمایش شده، پروتئین ۱۲٫۳ درصد ثبت شده که در محدوده استاندارد است و برای پخت نان مناسب و کیفیت خوب دارد. 

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران عنوان کرد: آرد در کشور مطابق استاندارد ۱۰۳ تولید می‌شود و کیفیت نان سنتی نیز در آخرین ارزیابی در اردیبهشت ماه از ۷۳۶ نمونه، نمره کیفیت ۸۶٫۲ را به خود اختصاص داده است. 

وی خاطر نشان کرد: طی یک هفته گذشته ۱۴۰ هزار و ۴۴۱ تن گندم در سامانه سیفا و ۱۵۶ هزار و ۷۶۴ تن آرد از طریق سامانه آرد به فروش رفته است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *