اهم اخبار

تجلیل از حاج ایوب پایداری در اختتامیه پویش ملی به رنگ مدرسه؛ میهن بیش از ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم کشور ساخته است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

همزمان با اختتامیه پویش ملی به رنگ مدرسه از حاج ایوب پایداری بنیانگذار گروه صنعتی میهن به دلیل حمایت از ساخت بیش از ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار کشور تجلیل به عمل آمد.گروه میهن همچنین قرار است تا ۱۷۰ مدرسه را نیز در مناطق مختلف کشور بسازد.از سوی دیگر در این مراسم از حمایت همه جانبه حاج ایوب پایداری و مهندس ابوالفضل پایداری در انجام پویش به رنگ مدرسه قدردانی شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دکتر فاطمه مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در مراسم اختتامیه پویش ملی به رنگ مدرسه گفت: جا دارد از گروه صنعتی میهن و به ویژه حاج ایوب پایداری و مهندس ابوالفضل پایداری برای حمایت همه جانبه از این پویش ملی، تقدیر و تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار نقاشی در این پویش جمع‌آوری شده است بطوریکه در اوج کار، هر سه ثانیه یک نقاشی دریافت می‌شد و این عدد بزرگی است، اظهار داشت: این اتفاق به لطف تیزرهای تلویزیونی و رادیویی گروه صنعتی میهن درباره پویش و دعوت همه کودکان میهن عزیزمان برای شرکت در این پویش بود بطوریکه در هر سه ثانیه، یک نفر را در معرض خبر خیر مدرسه‌سازی قرار می‌دادیم.

دکتر مهاجرانی افزود: هر جامعه‌ای به اندازه‌ای توسعه پیدا می‌کند که درب مشارکت به روی آن باز باشد، امکان ندارد جامعه توسعه پیدا کند اما درب مشارکت به روی آن بسته باشد. زمانی که نهادهای دولتی به معنای سیاست‌گذار و مقررات‌گذار از یک‌سو و نهادهای مدنی و اجتماعی به عنوان NGOها از سوی دیگر و بخش خصوصی نه فقط به عنوان یک حامی مالی بلکه به عنوان حامی اجرا، به نقش خود در یک مشارکت واقف شدند، یک مشارکت نتیجه بخش اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: فرهنگ از جنس کاشتن است و روییدنی است، باید بکاریم تا بعدها درو کنیم. اگر انتظار داریم ایرانی آباد و سرافزار و آزاد داشته باشیم باید مشارکت بکاریم تا استقلال قوت بگیرد. راهی جز این وجود ندارد. مشارکت یعنی این که تمام بخش‌های خصوصی و دولتی و NGOها در کنار هم بنشینند و برای حل مشکلات کشور گام بردارند.

در ادامه این مراسم، دکتر ناصر قفلی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: کار خیر به وفور دیده می‌شود و شاهد هستیم که همگی با چه علاقه‌ای این کار خیر مدرسه سازی را انجام دادند. بسیار خوب است که این علاقه در کشور ما پایدار باشد.

همچنین مهدی نوید مشاور وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه امر مدرسه‌سازی امروزه در کشور به یک امر پایدار تبدیل شده است، اظهار کرد: خیرین در طول زمان ۳۰ تا ۴۰ درصد و در سال‌های اخیر ۵۰ درصد از مدارس کشور را راه‌اندازی کرده‌اند.

به گفته وی، مشابه این جشن و مراسم، بارها و بارها برگزار شده و ما نیز در آن شرکت کرده ایم اما ویژگی‌ خاص این مراسم، آن است که این جشن باشکوه تجلی یک مشارکت واقعی بین بخش دولتی و غیردولتی است که همپای هم این کار بزرگ را رقم زده‌اند. گروه صنعتی میهن و سازمان نوسازی مدارس، این کار بزرگ فرهنگی، آموزشی و خیر را به ثمر نشاندند.

در ادامه این مراسم از حاج ایوب پایداری بنیانگذار گروه صنعتی میهن با اهدای لوح از سوی جامعه خیرین مدرسه ساز تقدیر و تشکر شد. این قدردانی به دلیل ساخت بیش از ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار، و اقدام موثر گروه صنعتی میهن به منظور توسعه فرهنگ مشارکت در بین کودکان و نوجوانان از طریق حمایت از پویش به رنگ مدرسه، انجام شد.

براساس این گزارش، گروه صنعتی میهن از چندی پیش ساخت ۱۱۰ مدرسه در مناطق محروم کشور را آغاز و در تفاهم نامه ای دیگر با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، قرارداد عملیات ساخت ۶۰ مدرسه دیگر را نیز امضاء کرد تا شاهد ساخت ۱۷۰ مدرسه از سوی این گروه صنعتی در سراسر کشور باشیم.

ساخت این مدارس با نام “فرزندان میهن” در ۱۸ استان کشور از جمله استان های خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان غربی، لرستان، ایلام، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و قزوین انجام شده و یا در حال انجام است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *