اهم اخبار

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان منابع برای جهش صادرات زعفران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه میز صادرات زعفران، با بیان اینکه منابع مالی بسته حمایت از بازاریابی و جهش صادرات زعفران به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ تخصیص یافته است گفت: ضروری است حل نابسامانی‌ها در صادرات زعفران و مشکلات فعالان اقتصادی این بخش در هماهنگی با سایر دستگاه‌ها در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، حمید زادبوم، در جلسه میز ملی صادرات زعفران، ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات بخش خصوصی و صادرکنندگان بخش کشاورزی، بر اهمیت و ضرورت اقدامات فوری از سوی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کنترل کیفی تولیدات صادراتی بخش کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: محصول استراتژیک زعفران به عنوان یکی از اقلام شاخص در سبد صادرات بخش کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی و اقدام فوری است.

وی افزود: در این نشست مقرر شد سازمان توسعه تجارت ایران در مذاکرات تجارت ترجیحی با کشور هندوستان موضوع صادرات زعفران کشورمان را در اولویت مذاکرات قرار دهد.

زادبوم ادامه داد: همچنین مقرر شد افزایش سرانه مصرف زعفران در داخل کشور به عنوان راهکاری برای مصرف بخشی از محصول تولیدی سالیانه از سوی مراجع و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در دستور کار قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در ادامه بیان داشت: همانگونه که شاخص‌های کیفی و بهره‌وری در سیستم‌های تولیدی خرده مالک دچار مشکلات زیرساختی است، در واقع در بخش صادرات زعفران نیز حضور اشخاص یا بنگاه‌های خرد باید با آموزش تخصصی و ارتقای مهارت‌های صادرات و با هدف کادرسازی تجار جوان حرفه‌ای، ساماندهی شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در این جلسه مقرر شد تجهیز زیرساخت‌های لازم جهت عرضه و تقاضای زعفران صادراتی از طریق ابزارهای بورس کالا با هدف شفاف‌سازی بازار و توسعه کسب و کارهای اقتصادی شناسنامه‌دار با حضور متخصصان و خبرگان تولید و صادرات کشور مورد توجه وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گیرد.

زادبوم افزود: همچنین مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای بسته حمایت از توسعه بازاریابی و جهش صادرات زعفران موضوع پیشنهادات وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، هماهنگی و اقدامات لازم را به منظور انعقاد موافقت‌نامه مربوط با سازمان توسعه تجارت ایران به عمل آورد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *