اهم اخبار

تداوم سایه بحران بر صنعت گوشت آمریکا/غیبت کارگران از ترس کرونا جدی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شرکت اسمیت فیلد که یکی از بزرگترین شرکت‌های فرآوری محصولات گوشتی و پروتئینی در آمریکا به شمار می‌رود شاهد کاهش حضوریک سوم از کارگرانش است که از ترس کرونا در محل کار خود حاضر نمی شوند.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از رویترز، علیرغم آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، کشتارگاه‌ها و کارخانه‌های فرآوری گوشت را به عنوان فعالیت‌های اقتصادی استراتژیک معرفی کرده و دستور داده است که این مراکز به فعالیت خود ادامه دهند اما شاهد غیبت گسترده کارگران در این کارخانه‌ها و تاسیسات هستیم.

به عنوان مثال بنا به گفته یک اتحادیه کارگری، شرکت اسمیت فیلد که یکی از بزرگترین شرکت‌های فرآوری محصولات گوشتی و پروتئینی در آمریکا به شمار می‌رود شاهد آن است که حدود یک سوم از کارگرانش در محل کار حاضر نمی‌شوند، چرا که یا قرنطینه شدند یا از ترس ابتلا به کرونا سر کار نمی‌آیند.

از طرف دیگر شرکت تایسون فودز، علیرغم آنکه در روز ۲۸ آوریل ترامپ دستور باز شدن کارخانه‌های فرآوری ‌ گوشت را صادر کرد مجبور شد یک ماه بعد به خاطر عدم حضور کارگرانش یکی از کارخانه‌های خود را تعطیل کند.

مارک  لاریتسن، معاون اتحادیه بین‌المللی کارگران غذایی و تجاری آمریکا، می‌گوید ۳۰ تا ۵۰ درصد کارمندان کارخانه‌های بسته بندی گوشت در سراسر آمریکا طی هفته گذشته از حضور در محل کار خود خودداری کردند.

بسیاری از کارشناسان و کارگران و نمایندگان کارگران تاسیسات بسته بندی گوشت در آمریکا اعلام کرده‌اند که بسیاری از کارمندان هنوز به خاطر سوء مدیریت در ماه‌های آوریل و می و زمان بالا گرفتن شیوع کرونا در آمریکا به خاطر نگرانی از ابتلا به کرونا از حضور در محل کار خود ترس دارند.

در ماه آوریل تولید گوشت خوک در آمریکا ۴۵ درصد کاهش داشته چراکه ۲۰ تاسیسات مرتبط با آن تعطیل بودند.

علیرغم اینکه دستور ترامپ برخی شرکت‌ها را مجبور کرد تا برخی شرکت‌ها کارخانه‌های خود را بازگشایی کنند اما تولید این محصول پروتئینی در این کشور هنوز با میزان پیش از شیوع کرونا فاصله زیادی دارد.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *