اهم اخبار

تدوین ۲۰ نشان استاندارد بین المللی برای عرضه مواد غذایی حلال

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان استاندارد ایران گفت: برای عمومی کردن فرهنگ استاندارد باید از ظرفیت مراکز علمی استفاده شود.

به‌گزارش ایسنا، نیره پیروز بخت امروز در هفتمین همایش تجلیل از واحدهای نمونه برتر ملی استاندارد کشور که در پژوهشگاه مواد وانرژی مشکین دشت استان البرز، برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه  استاندارد ایران در دنیا جایگاه قابل رضایتی است و در تلاشیم هرچه بیشتر در تولید کالا و ارائه خدمات به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

وی با اشاره به رتبه استاندارد ایران ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران امسال در بین ۱۶۳ کشور دنیا رتبه ۲۳ را به دست آورده که این موفقیتی قابل توجه محسوب می‌شود.
وی افزود: طی سالهای‌گذشته تلاش زیادی برای اصلاح قوانین استاندارد و به روزرسانی آنها شده که این تلاش نتیجه ای جز بالا رفتن کیفیت تولیدات داخلی و حساسیت بیشتر به ورود کالاهای خارجی نخواهد داشت.

او توضیح داد: بدون شک اگر می خواهیم در بازارهای جهانی حرف جدی برای گفتن داشته باشیم، باید کیفیت کالاهای ایرانی را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

این مسئول با اشاره به توفیقات ایران در زمینه ولید مواد غذایی حلال ابراز کرد: در مقایسه با بسیاری از کشورهای اسلامی در این حوزه جایگاه مناسبی داریم و درصدد ارتقای آن هستیم.

پیروزبخت گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ نشان استاندارد بین المللی برای عرضه مواد غذایی حلال با همکاری نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد در دست تدوین قرار گرفته که این امر جایگاه ایران را در زمینه تولید غذای حلال بالا می برد.

رییس سازمان استاندارد در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت عمومی کردن فرهنگ استاندارد در جامعه اشاره‌ کرد و گفت: برای توسعه فرهنگ استاندارد به هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز علمی کشور نیاز داریم.

وی در پایان صحبت های خود  به جایگاه البرز در حوزه استاندارد اشاره‌کرد و افزود: البرز با جای دادن ۱۰۰ برند برتر ملی در دل خود یکی از استان‌های صنعتی و مهم کشور محسوب می‌شود.

‌این مسئول ادامه داد:  این استان از لحاظ کیفیت کالا و ارائه خدمات جزو استان های برتر کشور است و در زمینه صادرات کالا نیز حرف‌های جدی برای گفتن دارد که این امر نوید توسعه اقتصادی البرز در سالهای آینده است.

انتهای پیام

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *