اهم اخبار

تصمیم جدیدی برای خرید دانه‌های روغنی اتخاذ شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

اولین جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ در این جلسه با وجود بحث بر روی قیمت‌گذاری محصولات اساسی گندم، دانه‌های روغنی و چغندرقند، اعلام قیمت مصوب این محصولات به جلسه آتی این شورا موکول شد.

در این جلسه، کاظم خاوازی – وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به درخواست بنیاد ملی گندمکاران مبنی بر مباشر قرار گرفتن این بنیاد در خرید تضمینی گندم اظهار کرد: در صورتی که بنیاد ملی گندمکاران قصد مباشرت در خرید تضمینی گندم را داشته باشد باید تمام ارقام خرید تضمینی خود را در سامانه شرکت بازرگانی دولتی ثبت کند و تضمین دهد که مطالبات کشاورزان را در زمان تعیین شده پرداخت می‌کند.

وی با بیان این که تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی باعث کاهش کشت دانه‌های روغنی شد، عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که امسال گندم طبق روال سال‌های گذشته توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری شود اما برای خرید دانه‌های روغنی تصمیم دیگری اتخاذ شود.

خاوازی تأکید کرد: گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری می‌شود اما سازمان تعاون روستایی هم گندم کشاورزان اراضی خرد را خریداری خواهد کرد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی وی با تاکید بر این که باید هرچه سریع‌تر کشت چغندر بهاره آغاز شود، خاطرنشان کرد: واردات ۷۰۰ هزار تن شکر باعث کاهش قیمت ۱.۵ میلیون تن تولید داخل می‌شود و موجب فشار به کشاورزان خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت‌گذاری برای گندم گفت: قیمت‌گذاری برای گندم به تصمیم مجلس شورای اسلامی برای بودجه برمی‌گردد و اگر بخواهند ارز ترجیحی را بردارند کل معادلات برهم خواهد خورد، بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید قیمتی را تعیین کند که گندم وارد دامداری‌ها و مرغداری‌ها نشود.

گفتنی است، این جلسه به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون امور بازرگانی سازمان برنامه و بودجه، رئیس نظام صنفی کشاورزی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، رئیس بنیاد ملی گندمکاران، نماینده سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دو تن از کشاورزان نمونه کشور و دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *