اهم اخبار

تفاهمنامه ایجاد هزار هکتار گلخانه در خراسان رضوی امضا شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 تفاهم‌نامه‌ ایجاد هزار هکتار شهرک گلخانه‌ای با حضور استاندار خراسان رضوی و مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی ایران در استان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از استانداری خراسان رضوی، استاندار این استان در جلسه توسعه شهرک‌های کشاورزی استان که با حضور مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی ایران در مشهد برگزار شد گفت: تفاهم‌نامه ایجاد هزار هکتار شهرک گلخانه‌ای در یک برنامه زمان‌بندی مشخص در استان عملیاتی خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان افزود: با توجه به شرایط  اقلیمی خراسان رضوی از جمله خشکسالی‌های پیاپی و کمبود ذخایر آبی، یکی از اولویت‌های ما مدیریت منابع موجود آبی است.

وی ادامه داد: در سند سازگاری با کم‌آبی خراسان رضوی، تکلیف دستگاه‌های مختلف در بخش‌های متولی مشخص شده است و یکی از راهکارهای مهم اجرای سند سازگاری با کم‌آبی استان توسعه کشت گلخانه‌ای است که باید سرعت بیشتری به این حوزه داده شود چون کشت گلخانه‌ای مزایای زیادی از جمله بهره‌وری آب و اشتغالزایی دارد که باید توسط مسوولان متولی و در مناطقی که استعداد دارد زمینه ساخت گلخانه فراهم شود.

مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی ایران نیز در این جلسه گفت: با ایجاد شهرک‌های کشاورزی و فعالیت‌های گلخانه‌ای می‌توانیم تا حدود زیادی بیکاری را کاهش دهیم.
علی‌اشرف منصوری افزود: یکی از الزامات توسعه شهرک‌های کشاورزی این است که‌ در مجموعه شرایط، زنجیره ارزش هم دیده شود که توجه به این امر، ارزش افزوده محصولات کشاورزی را افزایش خواهد داد.

۳۶۳ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در این استان هشت میلیون تن است.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح، زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

سرویس خبری: استان ها

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *