اهم اخبار

تلاش بخش خصوصی و دولتی برای کاهش قیمت میوه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با توجه به تاکید رهبر انقلاب، برای بهبود قیمت‌ها در آستانه سال جدید بخش خصوصی و دولتی همواره در تلاش هستند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کساورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی از کاهش تقاضا در بازار برای خرید میوه خبر داد و گفت: طبق تجربه سال‌های گذشته تا ۲۵ اسفند، تقاضا برای خرید میوه به لحاظ آنکه مردم در تدارک شب عید هستند، کم است.

او قیمت هر کیلو انار شیراز را ۱۴ تا ۲۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انار کوهستان ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان، انگور شاهرودی ۱۱ تا ۱۶هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان، پرتقال خونی ۱۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی جنوب ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۸ تا ۱۲ هزار تومان، پرتقال ناول ۱۸ تا ۲۴ هزار تومان، خیار رسمی ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زرد دماوند ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، سیب قرمز دماوند ۵ تا ۹ هزار تومان و سیب قرمز مراغه ۸ تا ۱۳ هزار تومان است.

انار شیراز۱۴ تا ۲۳ هزار تومان
انار کوهستان۱۸ تا ۲۸ هزار تومان
انگور شاهرودی۱۱ تا ۱۶هزار تومان
پرتقال تامسون شمال۱۱ تا ۱۳ هزار تومان
پرتقال خونی۱۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان
پرتقال رسمی جنوب۱۰ تا ۱۳ هزار تومان
پرتقال رسمی شمال۸ تا ۱۲ هزار تومان
پرتقال ناول۱۸ تا ۲۴ هزار تومان
خیار رسمی۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان
خیار گلخانه۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان
سیب زرد دماوند۱۰ تا ۱۶ هزار تومان
سیب قرمز دماوند۵ تا ۹ هزار تومان
سیب قرمز مراغه۸ تا ۱۳ هزار تومان

کارگر ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو کیوی با نرخ ۱۱ تا ۱۷ هزار تومان، گریپ فروت تو سرخ ۶ تا ۹ هزار تومان، گریپ فروت تو سفید ۳ تا ۵ هزار تومان، لیمو شیرین ۹ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، موز ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، نارنگی بندری ۲۶ تا ۳۳ هزار تومان، نارنگی پیچ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، نارنگی تخم پاکستانی ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان و هندوانه ۵ تا ۸ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

کیوی۱۱ تا ۱۷ هزار تومان
گریپ فروت تو سرخ۶ تا ۹ هزار تومان
گریپ فروت تو سفید۳ تا ۵ هزار تومان
لیمو شیرین۹ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان
موز۳۵ تا ۴۰ هزار تومان
نارنگی بندری۲۶ تا ۳۳ هزار تومان
نارنگی پیچ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
نارنگی تخم پاکستانی۱۳ تا ۱۸ هزار تومان
هندوانه۵ تا ۸ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه قیمت خیار در بازار رو به کاهش است، بیان کرد: با گرمای هوا و رسیدن بوته‌ها، قیمت خیار رو به کاهش است و البته در خصوص گرانی موز هم واردکنندگان باید پاسخگو باشند.

او قیمت هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را ۴ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۴ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۲ هزار تومان، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، پیاز قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، پیاز نو ۲ تا ۴ هزار تومان، سیب زمینی کهنه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی نو ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل تند ریز ۶ تا ۱۰ هزار تومان و فلفل دلمه سبز ۵ تا ۹ هزار تومان است.

بادمجان دلمه‌ای۴ تا ۶ هزار تومان
بادمجان قلمی۴ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان
بادمجان گلخانه۸ تا ۱۲ هزار تومان
پیاز شیرییک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان
پیاز قرمز۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
پیاز زردیک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان
پیاز نو۲ تا ۴ هزار تومان
سیب زمینی کهنهیک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
سیب زمینی نو۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
سیر خشک۲۵ تا ۳۵ هزار تومان
شلغمیک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
فلفل تند ریز۶ تا ۱۰ هزار تومان
فلفل دلمه سبز۵ تا ۹ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به نرخ سایر صیفی در بازار بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو لوبیا سبز با نرخ ۱۱ تا ۱۷ هزار تومان، لیموترش ۱۴ تا ۲۰ هزار تومان، هویج ۴ تا ۶ هزار تومان، کدوحلوایی ۵ تا ۷ هزار تومان، کلم بروکلی ۷ تا ۱۳ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کدومسمایی ۷ تا ۹ هزار تومان، کرفس ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، کلم سفید یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم قرمز یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان و گوجه فرنگی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در مغازه‌های سطح شهر باید عرضه شود.

لوبیا سبز۱۱ تا ۱۷ هزار تومان
لیموترش۱۴ تا ۲۰ هزار تومان
هویج۴ تا ۶ هزار تومان
کدوحلوایی۵ تا ۷ هزار تومان
کلم بروکلی۷ تا ۱۳ هزار تومان
کاهو پیچ سالادی۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان
کاهو رسمییک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
کدومسمایی۷ تا ۹ هزار تومان
کرفس۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان
کلم سفیدیک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان
کلم قرمزیک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان
گل کلم۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان
گوجه فرنگییک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان

او قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن را ۶ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد.

سبزی جور (پلو، آش، قورمه)۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
سبزی خوردن۶ تا ۸ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان تصریح کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر بهبود معیشت مردم، بخش خصوصی و دولتی همت خود را به کار گرفته تا تمام قد در خدمت مردم باشند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *