اهم اخبار

افزایش ۷ برابری توزیع بذر اصلاح شده غلات در شیروان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال توزیع بذر اصلاح شده غلات در این شهرستان خراسان شمالی در مقایسه با سال گذشته هفت برابر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا؛ مهران حیاتی اظهار داشت: سالانه هزار و ۲۰۰ تن بذر در بین کشاورزان این شهرستان توزیع می شود که سال گذشته به دلیل بارش های مناسب پاییزه و بذور خودمصرفی فقط ۴۰۰ تن بذر توزیع شد.

وی با بیان اینکه امسال سه هزار تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان شهرستان توزیع شد گفت: امسال برای هر هکتار از اراضی زراعی آبی گندم، ۲۰۰ کیلوگرم و اراضی دیم، ۱۰۰ کیلوگرم بذر اصلاح شده یارانه دار توسط سه شرکت توزیع شد.

حیاتی افزود: امسال در فصل اردیبهشت و خردادماه شاهد بادهای گرمی بودیم که باعث ضعیف تر شدن دانه های گندم شد و همین امرباعث مراجعه بیشتر کشاورزان برای دریافت توزیع بذر اصلاح شده گندم و جو در سال جاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: با توجه به ماهیت کشت محصولات پاییزه که ریسک بالایی دارد بهتر است کشاورزان کشت محصولات پاییزه را تحت نظر کارشناسان و مروجان انجام داده و پراکنش بارندگی‌ها و کود دهی به موقع را مد نظر قرار دهند.

به گفته حیاتی پیش بینی می شود امسال ۲۵ هزار هکتار کشت دیم و ۱۵ هزار هکتار کشت آبی محصولات مختلفدر این شهرستان صورت گیرد که هنوز کشت پاییزه ادامه دارد.

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که این خطه افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *