اهم اخبار

توزیع روزانه ۷ هزار تن مرغ در کشور/قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به ۷ هزار تومان رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، گفت: مقدار مرغ خارج از شبکه توزیع بالاست که همین امر علت اصلی گرانی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: طبق سنوات گذشته، با توجه به آنکه در مهرماه فضای سبد خانوار به سمت تامین اقلام دانش آموزی می رود، تقاضای خرید مرغ کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه قیمت  مرغ نسبت به ماه های اخیر افزایش نداشته است، افزود: قیمت کنونی هر کیلو مرغ در بازار ۳۲ هزار تومان است.

کمالی سروستانی ادامه داد: بنابر پیگیری های صورت گرفته کمبود مرغ میدان بهمن مرتفع شد تا روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تن مرغ تهران تامین شود.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی شهریور بیان کرد: بنابر آخرین آمار در شهریور ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با توجه به کاهش دما انتظار می رود که استحصال میزان گوشت مرغ از ماه های گرم سال بیشتر باشد که این‌می تواند کمبود مرغ را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در بازار مرغ نداریم، افزود: مقدار مرغ خارج از شبکه توزیع بالاست که علت اصلی آن ناشی از فاصله قیمت هزینه های تولید با نرخ مصوب است.

وی با بیان اینکه مرغ به اندازه کافی در تهران موجود است، گفت: عرضه مرغ درون شبکه کم است که علت اصلی صف میادین در ابتدای صبح همین‌ مسئله است.

کمالی سروستانی از توزیع روزانه ۶ تا ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: اگر تا حدی تولید بالاتر باشد، قیمت مرغ متعادل خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی مهرماه به ۱۱۰ میلیون قطعه برسد، اما به طور کلی با واردات تخم مرغ های نطفه دار و مرغ هایی که تو لک رفتند، تولید افزایش می یابد.

وی قیمت کنونی هر قطعه جوجه را ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۵ هزار و ۲۰۰ تومان، قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده ۱۹ هزار و ۹۸۰ تومان و مرغ گرم برای مصرف کننده ۲۹ هزار تومان است.

کمالی سروستانی علت عرضه مرغ با نرخ های بالا در بازار را ناشی از مشکلات سیستم توزیع و مرغ های خارج از شبکه دانست و گفت: با ورود اتحادیه ها مبنی بر عرضه مرغ از درب مرغداری تا درب کشتارگاه و اصلاح قیمت مصوب بازار کنترل می شود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان درباره آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی تصریح کرد: گرچه سامانه بازارگاه سهمیه نهاده را اعلام کرده، اما ارسال آن به مرغدار با تاخیر صورت می گیرد که تمامی این عوامل بر قیمت تمام شده تولید اثر گذار است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *