اهم اخبار

توقف صید ترال ۸ فروند قایق در خلیج‌فارس

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته، کارکنان این یگان موفق شدند ۸ فروند قایق در حین صید ترال، ۹ فروند قایق بدون هویت که تخلف صیادی داشتند توقیف گردید.

سرهنگ حاتموند در این باره افزود: در این عملیات کشفیات قابل توجهی از آنان از جمله ۳ رشته تور ترال، ۴ جفت تخته صید ترال، ۱۸ رشته تور شیری، ۳ طاقه تور محاصره ای و دیگر اقلام کشف و ضبط گردید.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا پرونده هایی متشکله، به مقام محترم قضایی ارجاع گردید.

به گزارش گروه دریافت ایسنا، صید ترال یا کف روب، تور ماهیگیری بزرگی به شکل قیف است که از دو طرف به تخته‌هایی متصل و معمولاً به دنبال شناور در بستر دریا کشیده می‌شود.

صید به روش ترال زنگ خطر را به صدا در آورده است زیرا زمان تخم‌ریزی به ماهی‌ها و دیگر موجودات دریا نمی‌دهد.همچنین ماهی‌های نابالغ (ماهی‌های کوچک) و کم کیفیت را نیز صید می‌کند که اغلب اوقات مصرفی ندارند و دور ریخته می‌شوند. این ماهی‌ها اگرچه برای ما مصرفی ندارند، ولی در چرخه‌ی غذایی دیگر آبزیان هستند. اختلال در چرخه‌ی غذایی دریا، اکوسیستم آن را نابود می‌کند و موجب انقراض گونه‌های زیستی دریا می‌شود. 

صید ترال، همه‌ی موجودات آبزی بستر هدف را صید می‌کند مانند لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها و غیره. اغلب این دسته صیدها، مصرفی برای ما ندارند و باز هم دور ریخته می‌شوند در واقع تنها به تنوع زیستی خلیج فارس و دریای عمان آسیب می‌رساند.

علاوه بر آنکه جنوب کشورمان به علت نوع آب و هوا، خاک و پوشش گیاهی برای کشت و زراعت مناسب نیست. اغلب بومیان این منطقه از ماهیگیری، شغلی که پدرهایشان نیز داشتند، امرار معاش می‌کردند اما حالا منبع درآمد خود را از دست دادند. بومیان حاشیه‌ خلیج فارس و دریای عمان، از چند سال پیش شکایات خود را در این‌باره به گوش مسئولین رساندند.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *