اهم اخبار

تولید در مرغداری‌های صنعتی ۵۳ درصد گرانتر شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی نشان می‌دهد تورم سالانه در این بخش به حدود ۵۳ درصد رسیده و تورم فصلی نیز با ۰,۶ درصد افزایش مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در زمستان ۱۴۰۰ تورم سالانه قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور به ۵۲.۸ درصد رسید که نسبت به تورم سالانه ۶۹ درصدی در پاییز ۱۴۰۰ معادل ۱۶.۲ درصد کاهش داشته است. در فصل مورد بررسی، در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم تخم‌مرغ خوراکی با ۳۸.۴ درصد و بیش‌ترین آن مربوط به قلم جوجهٔ یک‌روزه با  ۹۵.۵ درصد است.

همچنین در این فصل تورم نقطه‌به‌نقطه ۳۱.۲ درصد بوده است که در مقایسه با تورم نقطه‌به‌نقطه ۳۳.۴ درصدی در پاییز ۲.۲ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در فصل زمستان ۱۴۰۰ نسبت به فصل زمستان  ۱۳۹۹، ۳۱.۲ درصد افزایش دارد. در بین قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به کود با ۱۶.۴ درصد و بیش‌ترین آن مربوط به جوجه یک‌روزه با ۵۳ درصد بوده است.

با این وجود اما تورم فصلی با افزایش ۰.۶ درصدی نسبت به پاییز به ۳,۴ درصد رسید. در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، بیشترین افزایش مربوط به تخم‌مرغ با ۸ درصد، کمترین افزایش مربوط به پولت با ۰.۵ درصد و بیشترین کاهش مربوط به کود با ۱.۴- درصد بوده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مرکز آمار ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *