اهم اخبار

تولید پنج هزار تن بادمجان در ابرکوه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: کشاورزان این شهرستان امسال از ۱۰۰هکتار سطح زیرکشت پنج هزار تن بادمجان شیرین و خوش طعم برداشت کردند.

حسن زارع روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه بادمجان برداشت شده این شهرستان روانه بازار مصرف استانهای هم جوار می شود اظهارکرد: متوسط عملکرد این محصول ۵۰ تن و در بعضی مزارع شاخص به ۶۰ تن در هکتار می رسد.
وی افزود: بادمجان ابرکوه از لحاظ طعم و شیرینی منحصر بفرد است و بدلیل شیرین بودن وکیفیت بسیار بالای آن یکی از مرغوبترین محصولات تولید شده در سطح کشور است .
زارع ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوائی و مدیریت و تلاش کشاورزان در زمینه کاشت و داشت و نیز استفاده از مواد آلی و تغذیه مناسب این محصول از طعم خاصی برخوردار است.
این مسئول با بیان اینکه متاسفانه قیمت فروش آن برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست ، بر ضرورت تاسیس کارخانجات صنایع تبدیلی و کنسرو سازی در شهرک صنعتی تاکید کرد.
مسئول تولیدات گیاهی ابرکوه خاطرنشان کرد : با توجه بحران آبی و افت آبهای زیر زمینی ، بخشی از کاشت این محصول به روش کشت نشا که در صرفه جویی آب موثر است انجام می شود.
بادمجان سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی و دارای خواص دارویی فراوانی است و به علت دارا بودن آهن در رفع کم خونی بسیار موثر است و خوردن آن گرفتگی رگ ها را باز می کند و شخص را از خطر سکته قلبی محفوظ می دارد.
همچنین بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی و پوست آن ضد سرطان است.
۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد.
شهرستان ابرکوه با ۵۱ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غرب یزد واقع است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *