اهم اخبار

تولید کیسه‌های نگهدارنده مواد غذایی با پایه گیاهی توسط شرکت بسپار پیشرفته شریف

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کیسه‌های بسته‌بندی برای افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی از دستاوردهای شرکت دانش‌بنیان بسپار پیشرفته شریف مستقر در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است که از ضایعات مواد غذایی و نشاسته تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران؛ شرکت دانش بنیان بسپار پیشرفته شریف از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران  در حوزه پلیمرهای سبز از نشاسته و همچنین ضایعات مواد غذایی (مانند ضایعات پودر قهوه) محصولات بیوپلیمر تولید می‌کند. این محصولات برای تولید کیسه‌های پایه نشاسته (گیاهی) و محصولات بایوپلیمری استفاده می‌شود.

این شرکت در زمینه‌ طراحی و تولید نانوکامپوزیت‌های پلیمری فعال (active/functional) نیز در حال فعالیت است. این محصولات به صورت گرانول‌های پلیمری (مستربچ و کامپاند) تولید می‌شوند. یکی از حوزه های کاربردی این گرانول‌ها در صنعت بسته بندی مواد غذایی و کشاورزی است. وظیفه اصلی این بسته بندی‌ها افزایش زمان ماندگاری محصولات غذایی و کشاورزی است.

در واقع می‌توان محصولات این شرکت در این زمینه را به دو گروه محصولات میانی شامل مستربچ و کامپاندهای پلیمری و همچنین محصولات نهایی شامل کیسه‌های بسته‌بندی تقسیم بندی کرد.

مستربچ‌های عرضه شده توسط این شرکت شامل مستربچ آنتی باکتریال، مستربچ آنتی بلاک، مستربچ آنتی فاگ (ضد مه)، مستربچ هیدروفیل، مستربچ سپر/جاذب اکسیژن، مستربچ کنترل کننده رطوبت، مستربچ easy peel، مستربچ ضد اشتعال و مستربچ لیزر پرینت است.

علاوه بر این، کیسه‌های بسته‌بندی افزایش دهنده ماندگاری محصولات غذایی و کشاورزی نیز توسط این شرکت به بازار عرضه می‌شود. این کیسه‌ها با نام تجاری active packaging و به صادرکنندگان محصولات کشاورزی و انبارداری این محصولات، عرضه می‌شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، با استفاده از این کیسه‌های اکتیو زمان ماندگاری محصولات کشاورزی حداقل دو برابر خواهد شد و این امکان را به صادرکنندگان این محصولات می‌دهد که محصول را به مسافت های دورتر ارسال کنند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *