اهم اخبار

تولید ۴ میوه گرمسیری جدید در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری با بیان اینکه پیگیری واردات پایه‌های پاکوتاه و ارقام مناسب جهت توسعه کشت در گلخانه‌ها در حال انجام است، ادامه داد: کشت انبه و موز در محیط کنترل‌ شده و کشت پشن فروت، دراگون فروت و پاپایا را نیز دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از ارزآوری ۵۰۹٫۳ میلیون دلاری میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری در سال گذشته خبر داد.

وی افزود: کشت انبه و موز در محیط‌های کنترل ‌شده از برنامه‌های آتی دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری است.

وی با بیان اینکه پیگیری واردات پایه‌های پاکوتاه و ارقام مناسب جهت توسعه کشت در گلخانه‌ها در حال انجام است، ادامه داد: کشت انبه و موز در محیط کنترل‌ شده و کشت پشن فروت، دراگون فروت و پاپایا را نیز دنبال می‌کنیم.

به گفته مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، تولید نهال آناناس و توسعه کشت این محصول نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: تولید میوه‌های میوه‌های نیمه گرمسیری در گلخانه و محیط‌های کنترل‌ شده با اجرای سایبان در باغات میوه‌های نیمه گرمسیری به‌ منظور افزایش بهره‌وری آب و سایر نهاده‌ها در حال اجرا است.

جلیلی مقدم یادآور شد: مجموع صادرات محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال گذشته ۷۵۶ هزار تن بوده که با ارزآوری ۵۰۹٫۳ میلیون دلار در سال گذشته همراه بوده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *