اهم اخبار

تولید ۴.۵ میلیون تن مرکبات در کشور؛پرتقال به سرنوشت سیب‌زمینی دچار نمی‌شود/ بهبود وضعیت صادرات

۱ دیدگاه
[heading]یک مقام مسئول در وزارت جهاد با بیان اینکه امسال بیش از ۴.۵ میلیون تن مرکبات در کشور تولید می‌شود، گفت: برای نگهداری و صادرات این محصولات برنامه‌ریزی شده و نگرانی در زمینه دورریز شدن آنها نداریم.[/heading]

ابوالقاسم حسن‌پور  در گفتگو با مهر میزان تولید مرکبات را در کشور طی سالجاری بیش از ۴ و نیم میلیون تن عنوان کرد و اظهارداشت: این میزان تولید نسبت به سال قبل حداقل ۵۰۰ هزارتن افزایش دارد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به  برخی ابزار نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است تولید فراوان پرتقال سبب شود امسال این میوه وضعیتی شبیه پیاز و سیب زمینی کند، با بیان اینکه در حال حاضر برداشت پرتقال شمال (جز ارقام دیررس) رو به پایان است، اضافه کرد: این محصولات پس از برداشت به سردخانه منتقل و در انبارهای فنی نگهداری می‌شوند بنابراین نگرانی در این زمینه نداریم و دور ریز کمتری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزارتن مرکبات از کشور صادر شود، گفت: این صادرات عمدتا شامل نارنگی و پرتقال است که هم اکنون نیز صادرات آنها در حال انجام است.

حسن‌پور مقاصد صادراتی مرکبات ایرانی را کشورهای حوزه خلیج فارس و  حوزه دریای خزر عنوان کرد و افزود: مصرف مرکبات در داخل کشور بسیار زیاد است بعنوان مثال لیموشیرین میوه‌ای است که فقط ایرانیان آن را می‌خورند و تنها مقدار کمی از آن به اروپا صادر می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی شرایط صادرات مرکبات در سالجاری نسبت به سال گذشته مقداری بهبود یافته است.  

تلگرام

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

نظر برای این مطلب

  1. متاسفانه گونه های کشت شده مرکبات در ایران از مرغوبیت لازم جهت صادرات برخوردار نیستند. ضمنا تغییرات زیاد قیمتی در محصول پرتقال و نارنگی، جلوی صادرات این محصولات را گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *