اهم اخبار

جزییات توقیف سه کانیتر تخم‌مرغ کپک‌زده ترکیه‌ای/ اجازه توزیع این محموله را نمی‌دهیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خاطر نشان کرد: ۲ کانتیتر از تخم‌مرغ‌های ترکیه‌ای کپک زده بودند و یک کانتینر آن تطابق بین تاریخ تولید و انقضا نداشت، از این‌رو مانع ورود آن به تهران شدیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا، بر اساس نامه دامپزشکی استان تهران جلوی خروج و جابه جایی سه کانتینر تخم مرغ ترکیه‌ای در تهران و با ورود بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ناحیه ۲۲ ( جرایم اقتصادی)  گرفته شد.

 سیدعلی بابایی بااشاره به دلایل توقف واردات ۳ کانتینر تخم‌مرغ از ترکیه، گفت: سه کانتینر محموله تخم‌مرغ شرکت مهرآسای گلپایگان وارد گمرک شد که ۲ تا از این کانتینرها به علت کپ‌زدگی و یکی از آنها به علت عدم تطابق تاریخ تولید و انقضا مانع توزیع آن شدیم.

وی ادامه داد: این محموله توقیف شده است تا از سوی بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ناحیه ۳۲ ( جرایم اقتصادی) تعیین تکلیف شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور مانع توزیع این محموله برای مصرف خانوارها شده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا محموله‌های وارداتی قبل از ارسال به مقصد سلامت آنها تایید می‌شود؟ گفت: این مسئله به اظهار صاحب کالا ارتباط دارد اگر اظهار در مرز انجام دهد در همانجا سلامت محموله رصد می‌شود اما اگر اظهار را ترانزیت کند محموله به گمرک شهریار می‌آید و در آنجا سلامت محموله تایید یا رد می‌شود.

سیدعلی بابایی در پایان خاطر نشان کرد: تردید نکنید نظارت سازمان دامپزشکی روی تمام محموله‌های وارداتی اعمال خواهد شد و کالا اجازه واردات محموله‌های غیربهداشتی را نمی‌دهیم.‌


خبر مرتبط: ۳ کانتینر تخم‌مرغ وارداتی از ترکیه به خاطر مسائل بهداشتی ضبط شد+سند


سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *