اهم اخبار

جوجه ریزی اردیبهشت به ۱۱۰ میلیون قطعه می رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی اردیبهشت به ۱۱۰ میلیون قطعه برسد که این میزان جوابگوی نیاز کشور است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی کمالی سروستانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده درب مرغداری از ۵۲ تا ۶۰ هزارتومان در استان های مختلف متغیراست که برای رسیدن به نرخ مصوب باید جوجه یکروزه هم به نرخ توافقی در اختیار مرغداران قرار گیرد.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته در ارتباط با جوجه ریزی فروردین و اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار ظرف ۴۵ روز آینده به تعادل بهتری برسد.

کمالی سروستانی با بیان اینکه در فروردین ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفت، گفت: برآوردها حاکی از آن است که در اردیبهشت هم‌میزان جوجه ریزی به ۱۱۰ میلیون قطعه و خرداد به ۱۱۵ میلیون قطعه برسد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: اگر ماهانه ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت بگیرد، این میزان نیاز کشور را به طور کامل تامین می کند. همچنین باوجود پتانسیل صنعت مرغداری امکان تامین نیاز کشور و ذخایر استراتژیک وجود دارد.

او گفت: دولت برحسب سیاست های تعادل قیمت در بازار اقدام به عرضه مرغ منجمد و مرغ گرم وارداتی از ترکیه می کند که در ارتباط با زمان استمرار این سیاست، مسئولان وزارت جهاد باید پاسخگو باشند. اما به هرحال امیدواریم که با برنامه ریزی صورت گرفته، این سیاست متوقف شود‌.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *