اهم اخبار

جو روانی قاچاق، قیمت جوجه را بالا برد/ نرخ هر کیلو مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی جو روانی قاچاق و تاثیر کاهش کیفیت نهاده بر رشد جوجه را علت اصلی بحران بازار جوجه برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات بازار مرغ خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی افزود: هفته گذشته از طریق پشتیبانی امور دام یک نوبت نهاده برای توزیع اعلام کردند که امیدواریم تخصیص یابد.

کمالی سروستانی با بیان اینکه تقاضای مرغداران برای جوجه ریزی بالاست، گفت: بنابر آمار سامانه سماصط در فروردین ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به دلایل گرانی جوجه یکروزه در بازاز بیان کرد: بنابر اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا، میزان قاچاق جوجه از طریق کوله بران در مرزهای غیررسمی چندان زیاد نیست و تنها جو روانی قاچاق و کاهش کیفیت نهاده که بر سرعت رشد جوجه گذاشته، منجر به التهاب بازار جوجه شده است.

به گفته وی، با توجه به ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی در واحدهای مرغداری و صف طولانی خرید جوجه بازار را دچار نوسان کرده است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی درباره تاثیر افزایش قیمت مصوب نهاده های دامی بر بازار مرغ گفت: قیمت گذاری مرغ مبنای نرخ فعلی ذرت و کنجاله و همچنین جوجه ۴ هزار و ۲۰۰ تومان صورت گرفته است، از این رو کارگروه تنظیم بازار با افزایش رسمی قیمت نهاده و جوجه، نرخ مصوب مرغ را باید اصلاح کند، در غیر این صورت بازار مرغ مجدد متشنج خواهد شد.

به گفته وی، با افزایش رسمی قیمت ذرت و کنجاله سویا انتظار تولیدکنندگان از کارگروه تنطیم بازار این است که تغییرات قیمت را بر نرخ مصوب مرغ لحاظ کند تا ادامه تولید برای مرغدار صرفه اقتصادی داشته باشد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران در پایان درباره تاثیر واردات تخم مرغ نطفه دار تصریح کرد: واردات تخم مرغ نطفه دار به منظور کنترل قیمت جوجه در دستور کار است و همواره این موضوع به منظور ثبات بازار به تولیدکننده اطمینان خاطر می دهد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *