اهم اخبار

حجتی خبر داد:افزایش اشتغال بیش از هزار نفر به بخش کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۲۳ پروژه تولیدی در زیربخش‌های آب و خاک، صنایع ترکیبی و تکمیلی، دام و طیور و باغبانی با اشتغالزایی ۱۱۲۱ نفر به طور همزمان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، محمود حجتی در شورای اداری خراسان رضوی در حضور رئیس جمهور در مجتمع سپید مشهد، اظهار کرد: ۱۲۳ پروژه تولیدی در زیربخش‌های آب و خاک، صنایع ترکیبی و تکمیلی، دام و طیور و باغبانی با اعتبار ۳۱۳ میلیارد تومان و ۹.۵ میلیارد یورو از منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغالزایی ۱۱۲۱ نفر که نقش موثری در توسعه اقتصادی و بخش کشاورزی استان دارند، به طور همزمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ۱۹ طرح سامانه ملی آبیاری تحت فشار و کم‌فشار با حجم عملیات ۶۴۰۰ هکتار و اعتبار ۴۲ میلیارد تومان از منابع عمومی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد. از ۱۶۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که تاکنون به این سیستم آبی تزریق شده، حدود ۵۶ هزار هکتار آن در دولت تدبیر و امید انجام گرفته و امیدواریم برای سه سال آینده با منابعی که پیش‌بینی شده، ۲۸ هزار و ۶۰۰ هکتار جدید، عملیاتی شود.

حجتی بیان کرد: ۶۴ هزار هکتار چغندر بهاره داشتیم که این سطح به یک سوم کاهش پیدا کرده و ۲۱ هزار هکتار شده اما تولید چغندر افزایش پیدا کرده است. این کارها بهره‌وری آب، افزایش راندمان آبیاری و با کمک خود کشاورزان انجام شده است.

وی ادامه داد: طرح کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان نیشابور با ظرفیت ۷۵ هزار راس دام سبک و سنگین با اشتغالزایی ۵۰ نفر توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری هشت میلیارد تومان صورت گرفته است. طرح گلخانه‌ای کارخانه سیمان زاوه به روش بهره‌گیری از انرژی حرارتی انجام شده که این گلخانه انرژی را از حرارت خود کوره تامین می‌کند. این روش کاری نوین است. یک هکتار آن با اشتغالزایی ۱۲ نفر و ۱۸.۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر کشاورزی گفت: ۱۷ طرح در زیربخش‌های دام و طیور و باغداری با اشتغال‌زایی ۵۴۵ نفر و ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است،۳۰ طرح آبخیزداری  نیز صورت گرفته که می‌تواند در حفظ پوشش گیاهی موثر باشد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *