اهم اخبار

حذف حلقه های واسط در توزیع گوشت قرمز

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: مقرر شده تا مراحل تولید، کشتار و عرضه بدون واسطه به هم متصل شوند تا گوشت با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در حاشیه جلسه اتاق اصناف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز در خصوص حمایت از تولید کنندگان گوشت و برنامه ریزی برای توزیع بود تا مراحل تولید، کشتار و عرضه بدون واسطه به هم متصل شده و گوشت با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

او ادامه داد: برنامه ریزی شد بر مبنای مصرف مردم کشتار انجام شده و در اختیار میادین میوه و‌تر بار قرار بگیرد. اصناف و کسبه هم در صورتی که به دنبال تهیه گوشت هستند باید به میادین مراجعه کرده و با قیمت مصوب آن را عرضه کنند. بدون شک با اصلاح این ساختار گوشت با قیمت کمتری به دست مصرف کننده برسد.

فراهانی گفت: تا به امروز بعد از کشتارگاه‌ها تعدادی دلال دام را در شبکه صنوف توزیع می‌کردند، با این روش دلال‌ها از این میان حذف شدند. قیمت گوشت قیمت مصوب خواهد بود و فردا بعد از انجام محاسبات به طور دقیق اعلام خواهد شد.

هماهنگی دستگاه ها برای ایجاد تعادل در بازار گوشت

در ادامه  احمد مقدسی رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در بحث نهاده‌های دامی کار تخصصی شد و این قدم مناسبی بود. تاخیر در تخصیص ارز دولتی باعث ایجاد خلل در تامین این اقلام می‌شد یعنی هیچ یک از دو وزارت خانه صمت  و جهاد کشاورزی مقصر گرانی‌ها نبودند. حالا با هماهنگی‌های ایجاد شده این مشکل برطرف خواهد شد.

او درباره اخبار اعلامی دو وزارت خانه مبنی بر تامین نهاده‌ها اظهار کرد: این جملات تنها بازی با کلمات بود؛ وزارت صمت ارز تخصیص می‌داد اما بانک مرکزی ارز را تامین نمی‌کرد. الان هم اگر بانک مرکزی ارز مورد نیاز کشور را تامین نکند با مشکل مواجه خواهیم شد.

 مقدسی گفت: تولید دام و طیور کشور دستگاه نیست که بتوان آن را برای چند روز خاموش کرد و منجر به مرگ دام می‌شود. مصرف سالیانه گوشت قرمز ما حدود ۹۰۰ هزار تن است‌. تا سال قبل حدود ۸۷۰ هزار تن تولید می‌کردیم و امروز این مقدار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال رسیده است.

او افزود: امروز برای اولین بار وزارت صمت تمام حلقه‌های تولید و توزیع گوشت کشور را سر یک میز جمع کرد و نتیجه آن عرضه گوشت با قیمت  مناسب تر خواهد بود. قیمت‌ها با محوریت حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است. این اقدام به صورت پایلوت از استان تهران آغاز می شود و سپس به سایر استان‌ها منتقل خواهد شد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *