اهم اخبار

حسین پیرموذن در نشست فعالان اقتصادی اردبیل با نایب‌رئیس مجلس/ایجاد صنایع تبدیلی، مانع خام فروشی خواهد شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حسین پیرموذن، رئیس اتاق اردبیل در نشست فعالان اقتصادی اردبیل با نایب‌رئیس مجلس ضمن تأکید بر لزوم تدوین سند آمایش سرزمین استان اردبیل، گفت: با تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین در استان اردبیل، باید صنایع تبدیلی موردنیاز استان فراهم آید تا از خام فروشی جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)،رئیس اتاق اردبیل با تأکید بر لزوم تدوین آمایش صنعتی استان اردبیل، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و صنعتی باعث جلوگیری از خروج تولیدات کشاورزی و معدنی از استان شده و مانع از خام فروشی خواهد شد.

حسین پیرموذن در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی اردبیل با علی نیکزاد، نماینده اردبیل و نائب رئیس مجلس، افزود: متأسفانه استان اردبیل سهم بسیار ناچیزی در صادرات محصولات صنعتی دارد و فاقد محصولات تولیدی با ماندگاری بالا است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین فعلی، استان‌های کم برخورداری مثل استان اردبیل به دلیل محدودیت منابع از تسهیلات کمتری نیز برخوردار است و این امر باعث عدم پیشرفت متوازن در کشور می‌شود که نیازمند بازنگری جدی در قوانین است.

پیرموذن در ادامه به لزوم حمایت مالی از شهرک‌های صنعتی و حمایت از فعالان حوزه گردشگری که پس از دریافت تسهیلات با توجه به رکود موجود با بدهی انباشته مواجه شده‌اند تأکید کرد.

رئیس اتاق اردبیل گفت: با توجه به سرمایه‌گذارهای ایجاد شده در بحث تولید محصولات گلخانه‌ای اتصال راه‌آهن پارس‌آباد به آذربایجان برای خروج از بن‌بست و صادرات این محصولات امری ضروری است.

 در ادامه جلسه مواردی چون پیگیری بخشنامه ساماندهی مرزنشینان، اختصاص درآمدهای ترانزیتی گمرک بیله سوار به استان نیز مطرح شد.

علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس نیز در جمع فعالان اقتصادی استان اردبیل، اصلی‌ترین دغدغه خود به‌عنوان نماینده مردم استان در مجلس را ۷۰ هزار بیکار استان عنوان کرد و گفت: برای رفع معضل بیکاری در استان، افق ایجاد ۵۰ هزار شغل تا پایان سال آتی، توسط بخش خصوصی تدوین شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *