اهم اخبار

خرید تضمینی گندم از ۸ میلیون تن فراتر رفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۸ میلیون و ۸۸ هزارتن گندم به ارزش ۱۲۱ هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان تا ششم مردادماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ سید سعید راد گفت: از استان‌های خوزستان، فارس، کرمانشاه، گلستان و کردستان ۵۵ درصد کل گندم کشور خریداری شده است و ۵ استان پیشتاز خرید گندم هستند.

او  افزود: در این میان، استان‌های فارس، خوزستان و کرمانشاه، سه استانی هستند که بیشترین رشد تولید را نیز نسبت به سال گذشته نیز داشته‌اند.

راد با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم در استان بوشهر با حدود ۶ برابر و استان یزد با حدود ۵ و نیم برابر از رشد کم‌سابقه‌ای برخوردار بوده است، تأکید کرد: بعد از این دو استان، میزان خرید تضمینی گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲ و نیم برابر، استان‌های البرز و فارس بیش از دو برابر و استان اصفهان دو برابر رشد داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از واریز ۶۱ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بابت تحویل گندم به حساب کشاورزان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۱ درصد از مطالبات کشاورزان در سراسر کشور پرداخت شده که البته در این میان، ۷۰ تا ۹۸ درصد مطالبات گندمکاران ۱۰ استان پرداخت شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *