اهم اخبار

خرید حمایتی زرشک در اولویت حوزه اقتصادی خراسان جنوبی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با دستور ویژه استاندار و قول مساعدت مسوولان ذیربط از جمله مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور، موضوع پیگیری خرید حمایتی زرشک کشاورزان از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه اقتصادی استان است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حسین موهبتی در نشست هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصادی استان افزود: همانطور که استاندار اعلام کرد، خرید حمایتی زرشک کشاورزان در اولویت برنامه‌های حوزه اقتصادی استان قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت مباحث اقتصادی و ضرورت اقدام به‌موقع و مناسب برای انجام آنها اظهار داشت: استاندار طی جلسه مبسوطی بر پیگیری و رفع و رجوع مسایل و موضوعات مهم اقتصادی استان تاکید کرده و پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری تا حصول نتیجه لازم از مهمترین موضوعات مورد تاکید مدیریت عالی استان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از جمله اقداماتی که به‌طور ویژه باید در این جلسات پیگیری شود، بررسی وضعیت بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌ها است، به نحوی که همه فرصت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مورد تحلیل قرار گیرد و راهکارهای لازم برای رفع موانع و مشکلات موجود ارایه شود.

وی پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار را از دیگر تکالیف این حوزه خواند و افزود: با توجه به جایگاه بازارچه‌های مرزی در توسعه استان، مشکلات موجود در حوزه تجارت خارجی و بازارچه‌های مرزی با نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط احصا شده و باید به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

موهبتی اظهار داشت: استفاده از نظرات بخش خصوصی به‌ویژه مدیران و کارشناسان مستقر در مرز و  پیگیری موارد در مرکز نیز مورد تاکید حوزه اقتصادی استان است.

وی افزود: برای بهتر نتیجه دادن برنامه‌ها در حوزه مرز باید از نظرات مشاور وزیر کشور در امور افغانستان و بازارچه‌های مرزی نیز استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت مسایل معیشتی مردم خاطرنشان کرد: مسایل و موضوعات مربوط به تامین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی و نیز تنظیم بازار باید با جدیت دنبال شود تا مشکلی در زمینه تامین اقلام مورد نیاز مردم نداشته باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر نظارت مستمر و منظم درخصوص تامین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی و ضروری تاکید کرد و گفت: با توجه به گره خوردن نهاده‌های دام و طیور با معیشت مردم و تامین کالاهای اساسی، این موضوع هم با جدیتی بیش از گذشته دنبال خواهد شد.

وی برگزاری منظم جلسات کمیسیون تنظیم بازار، نظارت میدانی و بازدیدهای پیوسته و نامحسوس از وضعیت بازار و دیگر مراکز ذخیره‌سازی و عرضه کالاهای اساسی را ضروری خواند.

موهبتی با اشاره به کمبود منابع اعتباری بانک‌های استان متذکر شد: تنها راهکار موثر برای فراهم آوردن امکان پرداخت تسهیلات به طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، تجهیز و تقویت منابع بانکی است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای جبران این کمبود نسبت به انتقال حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی و شرکت‌های بزرگ از جمله شرکت کویر تایر، مجتمع زغال‌سنگ پروده طبس و معدن مس قلعه‌زری از تهران به استان اقدام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به سردی هوا و لزوم مدیریت مصرف گاز شهری اشاره کرد و گفت: با توجه به مکاتبات شرکت گاز مبنی بر لزوم کاهش مصرف و ایجاد محدودیت در گاز مصرفی کارخانه فولاد باید برای حل مشکل تامین گاز مایع مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات به عنوان سوخت جایگزین پیگیری‌های لازم صورت گیرد و این اقدام برای دیگر واحدهای تولیدی کلیدی نیز دنبال شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: استانداری خراسان جنوبی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *