اهم اخبار

خودکفایی در محصولات راهبردی کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید‌های تضمینی محصولات راهبردی کشاورزی در دستور کار این وزارتخانه است، اما باید راهکار‌های لازم برای دستیابی به خودکفایی در این محصولات را دنبال کنیم.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در نشست بعدازظهر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به سوالات برخی از نمایندگان مجلس پاسخ داد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای رفع اختلاف بین مردم و امور اراضی و منابع طبیعی بسیاری از دستورالعمل‌ها را ساده کرده و سرعت تهیه کاداستر را بالا برده‌ایم.

خاوازی که پس از شرکت در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: تاکنون ۹ میلیون هکتار کاداستر در بخش کشاورزی به جز جنگل و مراتع اتفاق افتاده و تا پایان سال ۳ میلیون هکتار دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد.

کاداستر حدنگاری یا نقشه برداری ثبتی است که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان براساس مرز‌های تعیین شده برای زمین سند مالکیت صادر کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فکر می‌کنیم بسیاری از مشکلات کشاورزان با این موضوع و درگیری‌های احتمالی با منابع طبیعی از این طریق حل و فصل شود.

خاوازی افزود: در جلسه امروز همچنین به نمایندگان مجلس توضیح دادیم که قیمت ۴۰ محصول کشاورزی به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده و آن‌ها در حال تعیین قیمت براساس کار کارشناسی هستند و به محض مشخص شدن به کشاورزان اعلام خواهد شد.

وی گفت: موضوع دیگر بحث خانه‌های کارگری و سرایداری در داخل باغات بود که دستورالعمل‌های آن را اعلام کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: براساس این دستورالعمل‌ها و براساس متراژ باغ دستورالعمل‌هایی وجود دارد که می‌تواند اتاقک‌های سرایداری در داخل باغ وجود داشته باشد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *