اهم اخبار

دادستان تهران: بساط انتقال محصولات دامی با گاری و چرخ را جمع کنید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علی صالحی گفت: تمام دستگاه‎های متولی موظف هستند تا در رابطه با تحقق بخشی از شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم نظارت کنند تا در ادامه مردم بتوانند در رفاه زندگی خود را اداره کنند و متحمل سختی نباشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از میزان علی صالحی دادستان تهران به اتفاق هیات همراه با حضور در مرکز میوه و تره بار میدان بهمن و کشتارگاه مرغ و گوشت این میدان، از نزدیک روند عرضه محصولات دامی و گوشتی را مورد بررسی قرار داد و با حضور در غرفه عرضه گوشت مرغ نسبت به فروش این محصول با قیمت مصوب تنظیم بازاری و همچین نظارت بر کیفیت محصول موارد را بررسی و دستورات لازم در این خصوص را صادر کرد.

صالحی در ادامه با حضور در غرفه گوشت قرمز نحوه عرضه این محصول از نظر کیفیت و قیمت مورد بررسی قرار داد.

در یکی از فروشگاه‌های عرضه گوشت گوسفندی واراتی، تاریخ تولید آن به تاریخ میلادی قید شده بود که دادستان تهران به منظور راحتی شهروندان در بررسی تاریخ انقضای محصولات، دستور داد تا تمام تاریخ گوشت‌های قرمز وارداتی به تاریخ شمسی بر روی محصولات درج شود.

یکی از موارد مورد مشاهده در بازدید دادستان تهران از مرکز میوه و تره بار میدان بهمن، وضعیت فاضلاب و بهداشت محیطی این محل بود که صالحی دستور داد ظرف مدت یکماه موارد مربوط به بهداشت محیطی و فاضلاب این مرکز تره بار برطرف شود.

حین بازدید دادستان تهران از محیط این محل، مشاهده شد که خریداران خرده فروش گوشت مرغ پس از تهیه سفارشات خود با گاری اقدام به جابه‌جایی گوشت‌های مرغ بسته بندی شده و سپس حمل آن با خودروهای شخصی می‌کنند که صالحی بلافاصله دستور داد بساط گاری در این مرکز جمع شود و گوشت‌های مرغ به منظور حفظ سلامت محصولات، به وسیله خودروهای یخچال‌‎دار به مراکز خرده فروشی منتقل شوند.

یکی از موضوعات مورد بررسی شده بازدید امروز از مرکز میوه و تره بار میدان بهمن، بحث نحوه درج مشخصات گوشت‌های قرمز بود. در غرفه عرضه گوشت قرمز محصولاتی اعم از گوشت قوچ، میش، گوسفندی موجود بود که تشخیص نوع این محصولات برای شهروندان و مصرف کنندگان دشوار بود که دادستان تهران به همین منظور دستور داد تا نوع دقیق گوشت‎های قرمز به صورت واضح در محل عرضه این محصول برای مصرف کنندگان مشخص شود تا شهروندان با آگاهی بهتر نسبت به خریداری محصولات گوشتی، اقدام کنند.

علی صالحی اظهار کرد: هدف از بازدید امروز به جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست دستگاه قضا در خصوص نظارت بر بازار و کنترل تورم بود که به اتفاق همکارانم در دادستانی تهران، مسئولان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، دامپزشکی و سایر دستگاه‎های متولی در میدان بهمن حضور پیدا کردیم. اقدامات صورت گرفته در برنامه بازدید امروز برای نظارت در رابطه با عرضه و توزیع و همچنین قیمت محصولات بود که با حضور در غرفه‌های عرضه گوشت قرمز، مرغ و تره بار اقدامات نظارتی لازم صورت گرفت.

وی با بیان این‌که «بخشی از شعار امسال مربوط به موضوع مهار تورم است»، تصریح کرد: تمام دستگاه‎های متولی موظف هستند تا در این رابطه نظارت کنند تا مردم بتوانند در رفاه زندگی خود را اداره کنند و متحمل سختی نباشند تا در این مسیر بتوانیم با انجام اقدامات لازم، بر سفره مردم تاثیر مثبتی بگذاریم.

وی با بیان این‌که «در بازدید امروز روند توزیع و قیمت گذاری محصولات به ویژه گوشت‌های قرمز و سفید کنترل شد»، گفت: اقدامات بسیار مناسبی در این حوزه توسط اداره کل جهاد کشاورزی استان، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان دامپزشکی صورت گرفته است. 

دادستان تهران با تاکید بر این‌که «باید این کنترل‎ها در چرخه‌های پایین‏‌تر نیز اثرگذار باشد»، اظهار کرد: برخی از شهروندان در حاشیه بازدید امروز عنوان کردند که قیمت مرغ در بازارهای خرد به جای اینکه ۷۳ هزار تومان و با نرخ مصوب عرضه شود، با نرخ ۸۰ الی ۸۵ هزار تومان به دستشان می‎رسد، لذا انتظار می‎رود دستگاه‎های متولی نسبت به نحوه عرضه و نرخ فروش محصولات ورود و نظارت کنند و اجازه ندهند تا بیش از قیمت مصوب، محصولات به دست مردم برسند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث فاضلاب این مرکز میوه و تره بار، گفت: مقرر شد تا یکماه آینده این مشکل به منظور تامین امنیت بهداشتی مردم به صورت کامل برطرف شود.

وی با اشاره به نحوه مشخص کردن نوع محصول گوشت میش و قوچ و همچنین محرز شدن تفاوت این محصولات با گوشت بره در زمان خرید برای مصرف کنندگان، اظهار کرد: قیمت گوشت قوچ و میش با گوشت بره متفاوت است و به همین منظور تاکیداتی به جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی اعلام شد تا هم در بحث قیمت این محصول در میادین میوه و تره بار و هم در مراکز خرده فروشی، تفاوت در نوع و قیمت این محصولات برای مردم به خوبی و شفافیت با نصب بنر مشخص شود.

صالحی افزود: مصرف کننده در زمان تهیه محصولات باید بداند کالایی را که خریداری می‎کند چه نوع محصولی و با چه قیمتی است و این وظیفه فروشندگان است که این موارد را به درستی برای مردم تبیین کنند و از طرفی نیز دستگاه‎های نظارتی بر بازار باید این موضوعات را مورد رصد خود قرار دهند تا از انجام تخلفات احتمالی جلوگیری کنند.

وی با بیان این‌که «اقدامات صورت گرفته در میادین میوه و تره بار به منظور نظارت بیشتر ورود اقلام به میادین میوه و تره بار در سامانه ستکاوا، ثبت می‏‎شود»، تصریح کرد: نظارت بر نحوه خروج اقلام و تحویل کالا به مراکز خرد و توزیع آن در سطح شهر، مشخص نبوده و سامانه‎های برخط نهادهای متولی با یکدیگر هماهنگ نیست.

وی با اشاره به دستور ریاست دستگاه قضا مبنی بر برقراری و استمرار ارتباط بین دستگاهی با یکدیگر، گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضاییه، ارتباط بین دستگاهی برای توزیع محصولات بین سازمان میادین میوه و تره بار، اداره کل جهاد و سازمان دامپزشکی باید در راستای یک سامانه یکپارچه و برخط تشکیل و این ارتباط به صورت منظم و دقیق برقرار باشد. 

به گفته دادستان تهران، در مجموع اقدامات صورت گرفته توسط سازمان میادین میوه و تره بار تهران قابل قبول بود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *