اهم اخبار

نامگذاری روزهایی با نام محصولات راهبردی کشاورزی در کشور/روز ملی زعفران به زودی در تقویم ملی ثبت می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه نامگذاری روزهایی در تقوم رسمی کشور به عنوان پنج محصول راهبردی کشاورزی در دستور کار است، گفت: روز ملی زعفران به عنوان یک ظرفیت هویتی بزودی در تقویم ملی ثبت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، سید مجید امامی با بیان اینکه یکی از سیاست‌هایی که دنبال می‌کنیم نامگذاری روزهایی در تقوم رسمی کشور به عنوان پنج محصول راهبردی کشاورزی است که نمادی از فرهنگ تولید و فرهنگ بومی مردمان ایران زمین است، تصریح کرد: یکی از این پنج محصول راهبردی بدون شک زعفران است و در خراسان جنوبی نیز در فصل برداشت محصولات راهبردی و شاخص منطقه جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که البته در زمینه فرهنگ‌سازی و معرفی، جای کار بیشتری وجود دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه نامگذاری روز زعفران در تقویم رسمی کشور فرصتی برای ارتقای نشاط اجتماعی و عدالت فرهنگی است، افزود: آرمان انقلاب اسلامی شامل ۲ بخش آزادی و استقلال است و انقلاب بر این اساس شکل گرفته است‌.

وی با بیان اینکه حوزه تمدنی و فرهنگی بزرگی را در خراسان جنوبی شاهد هستیم که بین سیستان و خراسان بزرگ قرار داشته و از هر دو ظرفیت‌ بهره‌مند بوده است، افزود: آغاز پیشرفت در هر استان از جمله خراسان جنوبی زمانی است که اعتماد به نفس و هویت فرهنگی آن احیا شود همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانات ابتدای سال جدید بر مساله اعتماد به نفس و امید تاکید کردند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: این خطه بخش مهمی از حوزه فرهنگی خراسان بزرگ بوده و به تدین و عشق مردم به اهل بیت (ع)، هنر و موسیقی برمی‌گردد که باید همه اینها در کنار هم دیده شود و قبل از اینکه منابع ما کمتر یا بیشتر برسد، خودمان هستیم که با باورمندی و اعتماد به نفس می‌توانیم توسعه و پیشرفت را در جمهوری اسلامی ایران رقم بزنیم.

امامی گفت: حتی اگر به دلایل خارج از اراده ما از جمله خشکسالی، تحریم‌ها و شرایط اقلیمی نتوانیم برخی مشکلات را حل کنیم اما قطعا ۵۰ درصد مشکلات کشور با اعتماد به نفس، اراده و تلاش جهادی قابل حل است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف خراسان جنوبی از جمله معماری و آثار تاریخی، محصولات راهبردی کشاورزی و معادن گفت: خراسان جنوبی نه تنها استان محرومی نیست بلکه عمق فرهنگی تاریخی دارد؛ محروم آن مدیر و مسئولی است که نتوانسته‌ از این ظرفیت‌های غنی به نفع آینده و مردم استان استفاده کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *