اهم اخبار

دبیر انجمن برنج مطرح کرد؛انتقاد از عملکرد دستگاه‌های نظارتی در کنترل بازار برنج

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن برنج کشور گفت : نبود کنترل و نظارت از سوی دستگاه‌های نظارتی از جمله دلایل گرانی برنج در بازار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، جمیل علیزاده شایق با اشاره به شرایط خوب کشت و کار برنج از قبیل درجه حرارت، بارندگی و … در کشور افزود: سال گذشته دو میلیون و ۲۵۰۰ هزار تن برنج سفید در کشور تولید شد و امید می‌رود امسال بیش از این میزان برنج، در مملکت تولید شود.

وی اظهار داشت: برنج یک محصول اساسی در ایران به شمار می‌رود، زیرا این محصول در سبد کالایی خانوار و الگوی تغذیه‌ای نقش مهمی دارد.

دبیر انجمن برنج کشور در بخش دیگری از سخنان خود واردات برنج را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: کسری برنج کشور سالانه ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن است که باید ازمحل واردات تأمین شود.

وی همچنین به بحث گرانی برنج در کشور اشاره کرد و افزود: نبود کنترل دستگاه‌های نظارتی از جمله دلایل اصلی گرانی این محصول راهبردی در بازار است.

علیزاده شایق اظهار داشت: در چند سال اخیر دستگاه‌های ناظر به وظیفه خود به درستی عمل نکرده‌اند و بازار برنج به حال خود رها شده است و هیچ کنترلی بر این بازار نیست.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های ذیربط باید نسبت به نظارت، کنترل و برخورد با متخلفان بازار برنج قاطعانه عمل کنند، یادآور شد: عرضه و تقاضا به خوبی می‌تواند موازنه در این بازارایجاد کند به شرط اینکه دستگاه‌های نظارتی بر مکان‌های عرضه کنترل جدی داشته باشند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *