اهم اخبار

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه: نگرانی مبنی بر نوسان قیمت جوجه یکروزه نداریم/افزایش تولید برای تنظیم بازار مرغ شب عید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فارغی گفت: با توجه به توقف صادرات و تولید جوجه یکروزه فراتر از برنامه، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمتاین محصول در بازار نیست.

غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار جوجه یکروزه اظهار کرد: در حال حاضر قیمت جوجه یکروزه به سبب ازدیاد تقاضای مرغداران گوشتی با نوساناتی در بازار روبرو شده که این موضوع هیچ ارتباطی به تولید ندارد.

وی افزود: اگرچه قیمت جوجه در برخی مقاطع فصلی به دنبال ازدیاد تقاضا با نوساناتی در بازار روبرو می‌شود، اما پیش بینی می‌شود که قیمت بعد از ۱۲ آذر به تعادل در بازار برسد.

فارغی درباره اینکه آیا فروش هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۶۰۰ تومان منطقی است، بیان کرد: بنده فروش جوجه با نرخ‌های ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار را تایید نمی‌کنم، اما به طور کلی متوسط قیمت فروش از ابتدای سال به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان نرسیده است.

فارغی ادامه داد: تولیدکنندگان جوجه یکروزه در ۲ دوره جوجه ریزی قبل به شدت متضرر شدند به طوریکه سود این دوره زیان‌های قبلی را پوشش نمی‌دهد چرا که قیمت تمام شده بالای ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

این مقام مسئول مجموع جوجه ریزی آذر را ۱۲۱ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: با توجه به توقف صادرات و تولید جوجه فراتر از برنامه پیش بینی شده، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت در بازار نیست.

صادرات جوجه یکروزه متوقف شد

فارغی درباره آخرین وضعیت صادرات جوجه یکروزه بیان کرد: بیش از یک‌ماه است که صادرات جوجه به بازار‌های هدف متوقف شده، اما در چند ماه اخیر با رفع ممنوعیت صادراتی در مجموع بیش از ۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه دار به بازار‌های هدف صادر شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه از افزایش تولید جوجه در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضای مرغداران گوشتی برای جوجه ریزی شب عید، تولید جوجه در ماه دی به ۱۳۰ میلیون قطعه و بهمن ۱۴۰ میلیون قطعه می‌رسد که با این وجود جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر افزایش قیمت نیست.

وی در واکنش به گلایه و انتقاد مرغداران پیرامون عرضه جوجه بالاتر از قیمت مصوب در بازار تصریح کرد: در ماه‌های قبل که جوجه یکروزه ۵۰ درصد زیر قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شد، چرا مرغداران گلایه‌مند نبودند و تنها با نوسان قیمت در پی ازدیاد تقاضا معترض شدند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *