اهم اخبار

دبیر انجمن حبوبات ایران: بار قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده حبوبات بر دوش قشر ضعیف و متوسط/ گرانی بیشتر در راه است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سید عبدی افتخاری با بیان اینکه در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده کالاها، معافیت یا کاهشی در مالیات بر ارزش افزوده حبوبات صورت نگرفته است، گفت: بستن مالیات ۹ درصد بر این گروه کالایی، هزینه مضاعفی بر طبقه ضعیف و متوسط جامعه تحمیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از روابط عمومی انجمن حبوبات ایران، سید عبدی افتخاری دبیر این انجمن با اشاره به عدم تغییر مالیات بر ارزش افزوده کالای حبوبات در روند اصلاح برخی موارد قانون مالیاتی جدید اظهار داشت: تصویب قانون اخذ ۹ درصد مالیات از حبوبات که سهم زیادی در سبد غذایی خانوارها دارند، بار مضاعفی بر شانه‌های نحیف طبقه‌ی کم درآمد و حتی متوسط که بیش از ۷۵ درصد از جمعیت کشور و مصرف‌کننده‌ی بالقوه‌ی این کالاها هستند، وارد می کند.

افتخاری با تأکید بر نیاز به بازنگری در این تصمیم، خاطر نشان کرد: سربار ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده، گرانی‌های جدیدی در حبوبات به دنبال خواهد داشت و باید دامنه معافیت اخذ مالیات بر ارزش افزوده به روی سبد خانوارها افزایش یابد و بخش اعظمی از مواد غذایی که مصرف روزانه مردم است از پرداخت این مالیات معاف گردد.

دبیر انجمن حبوبات ایران ضمن بیان این مطلب که بدون در نظر گرفتن مقتضیات زیستی جمعیت انبوه زیر خط فقر و آمارهای هزینه-درآمد خانوارها در شهرها و روستاها، اقدام به سیاستگذاری اقتصادی یکجانبه صورت گرفته است، گفت: این نوع مالیات سبب می شود تا دولت در راستای نیل به رسالت کاهش نابرابری ها و برقراری عدالت، بیش از پیش با موانع جدی مواجه شود.

او تصریح کرد: با پای بر جا بودن این قانون و اخذ مالیات ۹ درصد از حبوبات علاوه بر تورم شدید در این بخش، شاهد مشکلات گوناگون فعالان بازار از جمله بازرگانان و کارگران نیز خواهیم بود.

سید عبدی افتخاری اضافه کرد: پیگیری های و مکاتبات انجمن حبوبات از طریق معاونت اول ریاست جمهوری به وزارت جهاد کشاورزی محول شده، اما متاسفانه در وزارت جهاد کشاورزی کسی پاسخگو نیست و توقع داریم معاونت بازرگانی داخلی این وزارتخانه به این قضیه به صورت جدی ورود و اتخاذ تصمیم نماید.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *