اهم اخبار

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی:تولید فرآورده‌های گوشتی بالای ۶۰ درصد گوشت نصف شده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

جمال حسین زاده می‌گوید: میزان تولید سالیانه فرآورده‌های گوشتی در کشور طی ۵ سال گذشته بین ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تن در نوسان بوده است، اما سال گذشته از حجم تولید محصولات با بیش از ۶۰ درصد گوشت کاسته شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی انجمن؛ مهندس جمال حسین‌زاده، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ضمن اعلام این خبر افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز برآورد انجمن ۵۵۰ هزار تن تولید بوده است. با این تفاوت که در سال‌های قبل ۴۰ درصد از تولیدات محصولات فرآورده‌های گوشتی محصولات با بیش از ۶۰ درصد گوشت بوده است. و در سال ۱۴۰۱ میزان تولید این نوع محصولات به زیر ۲۰ درصد کاهش یافته و سهم تولیدات محصولات ۴۰ درصد تا ۶۰ درصد گوشت به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت مواد اولیه موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات فرآورده‌های گوشتی شده است و با کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان، شرکت‌های صنایع فرآورده‌های گوشتی با مشکل استفاده کامل از ظرفیت تولیدی خود مواجه شده‌اند که این مهم نیز در افزایش مضاعف قیمت تمام شده محصولات مؤثر است، خاطرنشان ساخت: همچنین با افزایش قیمت مواد اولیه‌، نیاز به سرمایه در گردش در شرکت‌ها بیشتر و تامین مالی نیز گران‌تر از قبل شده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *