اهم اخبار

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور: حمایت از بازارهای رسمی، تنها راه کنترل قیمت ها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مسعود رسولی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور، با توجه به مشکلات به وجود آمده در تامین و عرضه و قیمت تمام شده مواد پروتئینی خام دامی، حمایت دولت از بازارهای رسمی عرضه مواد پروتئینی را تنها راه کنترل قیمت این محصولات اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ رسولی با اشاره به این موضوع تصریح کرد: اخیرا بعضی افراد فعال در بازار گوشت دام سبک و سنگین، با هدف گشایش بازار صادرات لاشه تولید داخل، اعلام کرده اند که میزان تولید این اقلام در کشور بیشتر از نیاز است که این موضوع به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست. نیاز داخلی برای خرید گوشت به هیچ عنوان پاسخ داده نشده و اعضای انجمن تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور آمادگی کامل برای خرید دام و لاشه با قیمت مصوب سازمان حمایت و عرضه محصول از طریق فروشگاه های زنجیره ای و  میادین میوه و تره بار با قرارداد رسمی را دارند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور با اشاره به مشکلات اخیر بازار گوشت مرغ افزود: با کنترلها، نظارتها و فشارهایی که روی بازار مرغ گذاشته شد، متاسفانه بازارهای رسمی عرضه گوشت مرغ با مشکل مواجه شدند و با توجه به اینکه نرخ مصوب با نرخ خرید و فروش بازار همخوانی ندارد، بیشتر توزیع از کانال بازارهای غیر رسمی صورت می پذیرد. وی افزود: زمانی این نرخ گذاری ها عملیاتی و اجرایی خواهد بود که شبکه توزیع رسمی برای آن مشخص شده و از این شبکه حمایت شود.

دکتر رسولی در ادامه اعلام و تاکید کرد: اعضای انجمن صنفی کارفرمایی تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور، آمادگی دارند تمام حجم  تولید گوشت مرغ، گوسفند و گوساله تولیدی را با قیمت مصوب سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خریداری نموده و طبق جدول ضرایب آن سازمان از طریق شبکه توزیع رسمی و قابل نظارت عرضه نماید.

وی در ادامه راه اندازی سامانه جامع تجارت از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای شفاف سازی، نظارت و کنترل بهتر و نیز کوتاه کردن دست سواستفاده گران بسیار مفید دانست و ضمن تشکر از وزارت صمت، اظهار  امیدواری کرد این حرکت تاثیر مثبت قابل توجهی در تامین و توزیع بازار فراورده های خام دامی داشته باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *