اهم اخبار

دبیر انجمن کارخانجات نان صنعتی مطرح کرد: رانت آرد دولتی همچنان باقی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشینی ایران با اشاره به عرضه آرد دولتی به قیمت‌های متفاوت به بخش‌های مختلف تولید نان گفت که رانت ایجاد شده به دلیل این تفاوت قیمت، دغدغه کل صنعت نان کشور است.

 

 

علیرضا مروت پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تفاوت قیمت آرد باعث ایجاد رانت می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت نتوانسته برای اقشار آسیب‌پذیر کشور فکری کند که نان ارزان قیمت دریافت کنند، همیشه تفاوت قیمت آرد حفظ شده است.

وی با اشاره به عرضه آرد دولتی به قیمت‌های متفاوت به بخش‌های مختلف نان تولید شده به روش سنتی و صنعتی، اظهار کرد: در این میان سودجویانی هستند که سهمیه آرد خود را با قیمت کم‌تر از قیمت بازار آزاد عرضه می‌کنند. بنابراین عده‌ای آرد مورد نیاز خود را با قیمت ارزان‌تر تهیه می‌کنند و عده دیگری نیز دغدغه تولید را کنار می‌گذارند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشین ایران با بیان اینکه خط شروع‌های متفاوت برای یک مسابقه باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود، تصریح کرد: برای تعیین قیمت نان دولت‌ها باید به فکر قشر آسیب‌پذیر باشند؛ چرا باید افرادی در مناطق محروم نان را به همان قیمتی بخرند که خانواده‌هایی در بهترین مناطق تهران نان را با همان نرخ تهیه می‌کنند؟!

اسفند ماه سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی یارانه آرد صنعت را حذف کرده و منابع حاصل از آن را به خرید تضمینی گندم اختصاص دادند. اما بخش‌های دیگر تولید نان از جمله تولیدکنندگان نان با روش صنعتی هنوز یارانه دریافت می‌کنند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *