اهم اخبار

دبیر ستاد تنظیم بازار: شرکت‌های لبنی اجازه افزایش قیمت ندارند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه افزایش قیمت‌های نامتعارفی در برخی کالاهای لبنی مشاهده شده، تصریح کرد: اگر چه اغلب آن‌ها این موضوع را انکار می‌کردند، اما مکلف شدند تا قیمت‌های محصولات لبنی را افزایش ندهند و در شوینده‌ها هم هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، عباس قبادی در پایان جلسه امروز ستاد تنظیم بازار کشور در جمع خبرنگاران گفت: شرایط تنظیم بازار کشور به هیچ عنوان آمادگی افزایش قیمت برای هیچ اقلام کالایی را ندارد و به هیچ عنوان تغییر قیمت خارج از مصوبات را تحمل نخواهیم کرد و به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد. چرا که این مهم در شرایط حاضر و خاص کرونایی و اقتصادی مردم پذیرفتنی نیست.

وی همچنین با اشاره به موضوع تذکر داده شده به شرکت های لبنی مبنی بر عدم تغییر قیمت و افزایش نرخ اقلام کالایی خارج از چارچوب‌های تعیین شده در تنظیم بازار کشور گفت: قطعاً با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد و این موضوع مشمول تمام اقلام کالایی دارای مصوبه قیمت و سایر اقلام لبنی بدون قیمت تثبیتی است.

دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص واردات بذر برخی نهاده های کشاورزی به کشور نیز تصریح کرد: فارغ از مسئولیت اصلی وزارت کشاورزی در این موضوع، در مورد نوع ارز تخصیصی با دستور مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفته شد، که همین اقلام کالایی به صورت ویژه از گروه دو کالایی به گروه یک منتقل شود تا مشکلی در روند ترخیص به وجود نیاید.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مرغ در میادین میوه و تره‌بار همان نرخ مصوب یعنی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و عرضه مرغ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومانی که دان خاصی مصرف کرده و برای تولیدکنندگان با قیمت پایین‌تر تمام شده بود به پایان رسیده است.  قیمت تخم مرغ هم در میادین میوه و تره بار حدود ۳۰ هزار تومان است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اواخر آبان ماه قیمت مصوب هر کیلو شیر خام از ۲۹۰۰ تومان به ۴۱۵۰ تومان افزایش یافت و قیمت سایر محصولات لبنی نیز تغییر کرد. بنابراین افزایش قیمتی که دبیر ستاد تنظیم بازار از آن صحبت می‌کند، علاوه بر افزایش قیمت مصوب است.

قیمت مصوب هر کیلو مرغ و هرشانه ۳۰ عددی تخم مرغ نیز ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و ۳۱ هزارتومان است که در هفته‌های اخیر بیش از این نرخ در بازار عرضه می‌شده و بر همین اساس مدتی مرغ تنظیم بازاری گرم به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و منجمد به قیمت ۱۵ هزار تومان عرضه شد که طبق گفته‌های امروز معاون وزیر صمت این عرضه به پایان رسیده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *