اهم اخبار

درخواست از رئیس جمهور برای توقف واردات محصولات کشاورزی از هند/بازارهای جایگزین وجود دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در نامه به رئیس جمهور در خواست کرده با اتخاذ سیاست اقدام متقابل، واردات موز و دیگر محصولات کشاورزی از هند را تا اطلاع ثانوی در واکنش به تعلیق صادرات کیوی به این کشور ممنوع کنید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در نامه ای به رئیس جمهور نوشته است: تولید کنندگان محصولات گلخانه ای، تولید کنندگان و صادر کنندگان سیب درختی و کیوی، سنگ تمام گذاشتند و  با تولید بیش از ۴۵ میلیون تن میوه و سبزی، مقدمات صادرات حداقل ۵ میلیارد دلار را فراهم ساختند.

متاسفانه به دلایل بعضا سیاسی و تحت فشار رقبای منطقه ای، کشورهای روسیه و هند که مشتریان محصولات گلخانه ای، کیوی و سیب درختی بوده اند، موانعی را پیش روی صادرات ایجاد کردند که صادرات را دچار تزلزل کرده و نگرانی زیادی برای باغداران و گلخانه داران و صادرکنندگان ایجاد کرده اند.

حال که دیپلماسی سیاسی، گره لغو ممنوعیت صادرات بازنشده است، تقاضا دارد با اتخاذ سیاست اقدام متقابل، واردات موز و دیگر محصولات کشاورزی از هند را تا اطلاع ثانوی ممنوع نموده تا بتوانیم بازارهای جدیدی برای صادرات و واردات جایگزین هند کنیم.

بر اساس این گزارش، پیش از این هند واردات کیوی از ایران را به بهانه وجود عامل بیماری تعلیق کرده است، ایران می گوید شپشک بوده و مشکل خاصی ندارد.

اصل نامه به این شرح است:

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *